Kodeks reklamowy dla Katowic nie powstanie w najbliższym czasie ZDJĘCIA

JPPZaktualizowano 
Co z kodeksem reklamowym dla Katowic? LOTA
Szpetne szyldy, wszechobecne potykacze, a do tego gigantyczne reklamy zasłaniające elewację budynków. Reklamowy chaos w Katowicach trwa i od lat ma się bardzo dobrze. Obiecywany przez władze miasta tzw. kodeks reklamowy wciąż nie powstał i niestety nie ma nadzieli, że będzie gotowy w najbliższym czasie.

Nie ma rady na reklamowy chaos w Katowicach

Szpetne szyldy, jeszcze brzydsze witryny i reklamowy chaos, to niestety w Katowicach norma, którą bez trudu dostrzeżemy na głównych ulicach w centrum miasta, między innymi na 3 Maja, Mickiewicza czy Słowackiego. Regułą są też gigantyczne reklamy zakrywające często całe elewacje budynków, w tym fasady zabytkowych kamienic, ale niestety też budynków symboli, jak Dom Handlowy Zenit przy rynku.

O walce z chaosem reklamowym w Katowicach, zwłaszcza w jego centrum, mowa od lat. Od kilku lat też władze miasta zapowiadają, że uporają się z tym problemem. Niestety w temacie zasadniczo niewiele się dzieje.

Owszem, w 2018 roku zakończyły się konsultacje społeczne dotyczące „uchwały krajobrazowej” dla Katowic, w której mają zostać określone zasady i warunki sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych, tyle że na tym poprzestano. Najważniejszego, czyli tego kiedy miasto zacznie walkę z chaosem reklamowym, wciąż nie określono.

O kodeksie reklamowym mowa od lat i na zapowiedziach się kończy

Działania w tym zakresie sprawiają zresztą wrażenie pozorowanych. Gdy w ubiegłym roku konsultacje zakończono, pytaliśmy co dalej... Usłyszeliśmy wówczas, że najpierw powstanie „prognoza finansowa dotycząca oszacowania przewidywanych kosztów wprowadzenia regulacji w obszarze miasta".

Gdy w 2019 roku w temacie znów niewiele się dzieje, znów pytamy, co z kodeksem reklamowym dla Katowic?

- Od 8 sierpnia opracowywany jest audyt krajobrazowy dla województwa śląskiego, który będzie wskazywał istotne wytyczne dla uchwał krajobrazowych miast. Na ten moment nie ma narzędzia, które pozwoliłoby ingerować w decyzje prywatnych podmiotów w zakresie ekspozycji reklam na ich terenach – twierdzi Ewa Lipka, rzecznik prasowy Urzędu Miasta w Katowicach.

Zapewnia jednak, że miasto nad zapisami projektu uchwały krajobrazowej nadal pracuje. - Zapisy będziemy chcieli szeroko skonsultować, także ze służbami marszałka – dodaje.

Gdy w Katowicach urzędnicy przekonują, że „nie ma narzędzia, które pozwoliłoby ingerować w decyzje prywatnych podmiotów w zakresie ekspozycji reklam na ich terenach”, nad wprowadzeniem uchwały krajobrazowej pracuje Cieszyn. Projekt uchwały jest już gotowy, był wyłożony do publicznego wglądu, a 12 września zaplanowano dyskusję na temat proponowanych w nim rozwiązań. Plany w tym zakresie ma również Sosnowiec.

polecane: Flesz - Ukraińcy chcą więcej zarabiać

Wideo

Komentarze 2

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

P
Profesor

Pan Krupa i jego swita jak zwykle udaja ze coś robią a wlasciciele budynkow zaslanianych reklamami spia sobie spokojnie i wiedzą ciekawe skąd ze nic ich nie bedzie ograniczać.

L
Luk

Pewnie ze nic sie nie da u Krupy to normalne on nic poza wycinka drzew I budowaniem biurowcow I nowych blokow nie potrafi to najgorszy prezydent w histori Katowic smutne a prawdziwe:(

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3