Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Katowice zaktualizowały plany przebudowy i budowy dróg. Na liście jest 35 inwestycji

LOTA
Katowice zaktualizowały plan rozwoju sieci drogowej na lata 2019 – 2022
Katowice zaktualizowały plan rozwoju sieci drogowej na lata 2019 – 2022 LOTA
Budowa północnej obwodnicy Katowic, przebudowa alei Roździeńskiego do węzła Bagienna, pociągnięcie ulicy Dobrowolskiego do Bogucic, ale też dokończenie przebudowy węzłów Giszowiec oraz Piotrowice – to niektóre z inwestycji drogowych, które Katowice planują zrealizować do 2022 roku. Łącznie na liście jest aż 35 pozycji.

Plan rozwoju dróg w Katowicach na lata 2019 – 2022

Katowice zaktualizowały plan rozwoju sieci drogowej na lata 2019 – 2022. Na liście inwestycji drogowych jest aż 35 pozycji. Wśród nich są inwestycje zapowiadane już od lat, których realizacja dotąd się nie rozpoczęła, albo utknęła na etapie projektowym, są też jednak całkiem nowe pomysły.

Na liście są między innymi dwie przebudowy, które od kilku tygodni skutecznie paraliżują ruch w Katowicach. To przebudowa węzła Piotrowice, czyli skrzyżowania Kościuszki (DK81) i Armii Krajowej oraz przebudowa węzła Giszowiec, czyli skrzyżowania Pszczyńskiej (DK86) i 73 Pułku Piechoty (DK81). Realizacja obu pochłonie ponad 400 mln zł. Pierwszy z węzłów ma zostać ukończony na koniec 2019 roku, natomiast przebudowa na DK86 w Giszowcu potrwa aż do 2021 roku.

Dwie wspomniane realizacje, to największe drogowe inwestycje Katowic w najbliższych latach. W planach są też jednak kolejne projekty.

Północna obwodnica Katowic i remont przed węzłem Bagienna

To m.in. budowa północnej obwodnicy Katowic, czyli przedłużenie ulicy Stęślickiego do alei Korfantego. Ta realizacja ma kosztować ok. 26,4 mln zł.

Miasto planuje też przebudowę alei Roździeńskiego przy wylocie z tunelu Katowickiego. Chodzi o odcinek od węzła z ulicami Dudy – Gracza i Dobrowolskiego do węzła Roździeńskiego – Murckowska – Bagienna. W latach 2019 – 2022 powstanie jednak tylko dokumentacja dla tego zadania.

Nadal aktualna jest planowana droga, która ma biec wzdłuż nowej linii tramwajowej (Tramwaj Odrodzenie) od pętli Brynów do planowanej pętli Kostuchna. Realizacja zaplanowana jest jednak dopiero po 2030 roku, kosztować ma ponad 15,3 mln zł.

Przebudowa Dworcowej i dokończenie dróg w Strefie Kultury

W centrum na przebudowę ulicy Dworcowej i Tylnej Mariackiej zabezpieczono ponad 39,2 mln zł. Pierwsza ma zostać zamknięta dla ruchu i zamieniona w elegancki Plac Dworcowy, z kolei na Tylnej powstaną automatyczne parkingi i miejsce do nawracania.

Do 2021 roku Katowice planują dokończyć też układ drogowy w Strefie Kultury. Chodzi o przedłużenie ulicy Dobrowolskiego do ulicy Katowickiej, co umożliwi połączenie Bogucic ze Strefą Kultury oraz aleją Roździeńskiego. Na ten cel zarezerwowano 16,1 mln zł.

Od lat w planach jest również budowa ulicy Nowogliwickiej, czyli łącznika między Bracką i Żelazną (ok. 13,7 mln zł). W ciągu najbliższych trzech lat zrealizowany ma być pierwszy etap tego przedsięwzięcia, a więc połączenie drogowe ulicy Baildona z Bracką i Gliwicką.

Przebudowa ulicy Mickiewicza i pasażu przy alei Korfantego

Natomiast jeszcze w tym roku powstać ma dokumentacja dla rozbudowy ulicy Mickiewicza na odcinku od kamienicy z numerem 10 aż do rejonu skrzyżowania ze Stawową i Chopina oraz dla przebudowy pasażu na zachodniej pierzei alei Korfantego. Chodzi o dawny pasaż handlowy między biurowcem Separatorem a wieżowcem Ślizgowcem. Obecnie miejsce to jest zapuszczone i stało się dzikim parkingiem. Na przygotowanie projektu miasto przeznaczy 200 tys. zł.

W planach jest również przygotowanie układu komunikacyjnego dla osiedla budowanego w ramach programu „Mieszkanie Plus” w rejonie ulicy Gospodarczej (24 mln zł). Tu planowana jest budowa drogi od ulicy Szopienickiej do Gospodarczej oraz kolejnej od Gospodarczej do Porcelanowej, natomiast w pierwszym etapie realizowana będzie droga od ulicy Szopienickiej do Gospodarczej.

Układ komunikacyjny ma też powstać w rejonie budynków komunalnych przy ulicach Korczaka i Deszczowej (4,3 mln zł) oraz przy ulicy Leopolda (1,5 mln zł).

Będzie przebudowa trzech skrzyżowań w Brynowie

Na liście planowanych inwestycji drogowych Katowic jest też budowa drogi w rejonie ulic Bagiennej, Magazynowej i Surowcowej (2,6 mln zł), rozbudowa dróg w rejonie ulic Sikorskiego i Pułaskiego na osiedlu Paderewskiego (3,3 mln zł), budowa drogi w rejonie ulic Styczniowej i Biniszkiewicza, a także budowa łącznika między Panewnicką i Koszykową (800 tys. zł) czy w końcu budowa drogi do nowego cmentarza a osiedlu Witosa (1,1 mln zł).

W planach są również połączenie Wspólnej z Tunelową (10,9 mln zł), Radockiego z Braci Wiechułów (10,2 mln zł), ale też kontrowersyjnej drogi przez las, czyli łącznika Szarych Szeregów z ulicą Bażantów (ok. 24 mln zł).

W najbliższych latach mają też powstać projekty, albo koncepcje dla kilku nowych inwestycji, to m.in. przedłużenie Misjonarzy Oblatów do Ściegiennego, przedłużenia Bocheńskiego do Ligoty i Panewnik, przedłużenia Mickiewicza do Grundmanna, a także dla przebudowy trzech skrzyżowań na ulicy Armii krajowej (z Jankego, z Kostki Napierskiego oraz z Szarych Szeregów) oraz budowy połączenia ulic Mdyków, Śląskiej i Kościuszki.

Również w planach jest przebudowa trzech skrzyżowań w Brynowie, chodzi o skrzyżowanie Kościuszki- Brynowska – Rolna – Huberta, skrzyżowanie Brynowska – Mikołowska – Ligocka – Gallusa – Piękna oraz skrzyżowanie Mikołowska – Wincentego Pola. Dokumentacja dla tego zadania – w zakresie analiz ruchu oraz koncepcji przebudowy – ma zostać przygotowana jeszcze w tym roku.

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na katowice.naszemiasto.pl Nasze Miasto