Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Katowice: Nowy rynek powstanie w mieście w 2015 roku. Tory tramwajowe będą w innym miejscu

Justyna Przybytek
Już w tym roku zamkną dla ruchu ul. świętego Jana. Za rok czeka nas przebudowa torów na al. Korfantego.

Katowice zadłużą się na 100 mln zł w Banku Rozwoju Rady Europy, aby rozpocząć pierwszy etap przebudowy strefy Rondo- Rynek. Zgodę na kredyt prezydent Katowic Piotr Uszok dostał w środę od radnych.

Dzięki tej pożyczce na rynku nadal nie będzie jednak choćby jednej ławki, a wciąż będzie to węzeł tramwajowy. Nastąpi jednak reorganizacja ruchu. Bo pożyczka pozwoli na rozpoczęcie przebudowy torowiska. Jakie zmiany nas czekają?

W tym roku zamknięta zostanie ul. św. Jana. Nie będą nią przejeżdżały ani tramwaje, ani auta. Na całym jej odcinku zostanie przebudowane torowisko i jezdnia. Po zakończeniu robót tory będą biegły w dwóch kierunkach.

Podobne roboty będą też prowadzone na odcinku od św. Jana do kinoteatru Rialto. W tym czasie tramwaje między Brynowem a rynkiem będą kursowały wyłącznie ul. Pocztową, a na odcinku od Rialta do rynku - wahadłowo. Ulicą Pocztową będzie się odbywał też ruch kołowy, ale w przeciwną stronę niż obecnie - czyli z Dworcowej na rynek.

Dopiero, gdy na św. Jana roboty zostaną zakończone, prawdopodobnie w przyszłym roku, ruszy przebudowa na Pocztowej, stąd tory mają zniknąć całkowicie.

Następna w kolejności jest budowa tzw. węzła wschodniego dworca, czyli przebudowa ul. Dworcowej na odcinku od św. Jana do Pocztowej, aby samochody wjeżdżały z niej do podziemnego tunelu, który ma powstać pod dworcem kolejowym.

Prawdopodobnie też w przyszłym roku ruszy przebudowa torowiska na al. Korfantego oraz ul. Moniuszki. Moniuszki zostanie zresztą przedłużona i będzie łączyła się z ul. Piotra Skargi i Mickiewicza. Trzeba też naprawić podziemne koryto Rawy, które jest w fatalnym stanie.

Dopiero na samym końcu łańcuszka pod nazwą przebudowa centrum Katowic, jest przebudowa rynku.

Miasto ma już projekty budowlane na wszystkie etapy inwestycji. Urzędnicy będą się teraz starać o pozwolenia na budowę. Przebudowa ma kosztować 288 mln złotych. Termin? Mowa jest o 2015 roku, ale terminy przebudowy zmieniają się od 10 lat. I tym razem nie ma pewności, czy się uda, bo nie wiadomo, skąd wziąć brakujące 180 mln zł.

Czytaj także: 132 wanny na 134 tysięcy ludzi, czyli katowickie lato w międzywojniu

Jak powinien wyglądać rynek w Katowicach?

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Parada Motocyklistów w Łodzi

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na katowice.naszemiasto.pl Nasze Miasto