Dyskusja o reklamach trwa już od kilku lat. W końcu o reklamowych szyldach mówi się także na sesjach rady miasta.
- Włączenie do uchwały o planie zagospodarowania przestrzennego obszernego rozdziału dotyczącego reklam to sukces. Na razie samowola reklamowa zostanie ukrócona w centralnej części Katowic, ale to nie koniec - zapowiada radny Tomasz Godziek, który sprawę zaczął sygnalizować już trzy lala temu.
Teraz się udało. Koniec z reklamami na balkonach, nie będzie świetlnych reklam i wolnostojących. Na budynkach reklamować będą się tylko firmy, które mają w nich swoją siedzibę i będą to reklamy tylko na parterze. Wielkość powierzchni reklamowych będzie jednoznacznie określona. Ujednolici się także ich wygląd.
- To jest bardzo szczegółowy plan z poszanowaniem architektury modernistycznej w centrum Katowic - podkreśla radny Godziek. - To, co najważniejsze w przyjęciu tej uchwały, to fakt, że się przełamujemy, że już nikt nie mówi, że nie da się czegoś takiego zrobić - dodaje.
Żeby jednak reklama nie kojarzyła się już tylko z zakazami i nakazami, katowicki magistrat chce ogłosić w tym roku specjalny konkurs. - To będzie konkurs na szyld reklamowy, który pokaże dobrą praktykę i to, że reklama może być estetyczna. Konkurs ogłosimy być może jeszcze w czerwcu - zapowiada radny Godziek
Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?