Jakie będą cztery węzły dla Katowic? Zobaczcie wizualizacje, informacje o każdym znajdziecie w podpisach.
Przypomnijmy, że budowa centrów przesiadkowych ma wyprowadzić ruch kołowy z centrum Katowic i przy tej okazji rozwiązać problemy komunikacyjne tej części miasta, w której coraz większym problemem jest parkowanie. Przy każdym z węzłów, a te powstaną w Ligocie, Brynowie, Zawodziu oraz przy Sądowej, powstaną sporych rozmiarów parkingi działające w systemie park&ride, umożliwiające przesiadkę - w zależności od węzła - z samochodu na tramwaj, autobus, pociąg.
Najdroższa będzie budowa węzła w Brynowie w rejonie pętli tramwajowej, którą oszacowano na około 84,7 mln zł. Ta realizacja ma się zakończyć w 2018 r. W tym samym roku planowane jest oddanie węzła Zawodzie, którego budowa ma kosztować około 82,6 mln zł. Węzeł powstanie w rejonie pętli tramwajowej w Zawodziu i węzła drogowego ulic 1 Maja i Bagiennej.
Najpóźniej spośród czterech planowanych centrów przesiadkowych powstanie to przy ulicy Sądowej, ma być gotowe w 2019 roku i kosztować około 60 mln zł. Najtańsze, i jak wynika z deklaracji urzędników gotowe już w 2017 r., ma być centrum w Ligocie za ok. 13,7 mln zł, powstanie naprzeciw dworca kolejowego.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?