Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Katowice: cztery centra przesiadkowe do 2019 roku. Jakie będą? [ZDJĘCIA]

LOTA
Węzeł Brynów

Centrum ma integrować komunikację autobusową, tramwajową i indywidualną, tę ostatnią w systemie park&ride.

Projekt zakłada, że w miejscu dzisiejszej pętli stanie nowoczesna bryła, która pomieści poczekalnię dla pasażerów, toalety, sklepy oraz pomieszczenia techniczne. Budynek będzie otoczony wiatą, pod którą schowane zostaną parking rowerowy, peron tramwajowy i peron autobusowy – tramwajowy.

Drugi budynek, składający się na węzeł, to dwukondygnacyjny garaż dla samochodów osobowych z około 400 miejscami postojowymi. Dodatkowo architekci zaplanowali także przy pętli  parking dla samochodów na 50 miejsc przy ulicy Rzepakowej. Wjazd do garażu będzie się odbywał od strony ulicy Jankego. Wraz z budową węzła przebudowany zostanie także układ drogowy w tej okolicy.
Węzeł Brynów Centrum ma integrować komunikację autobusową, tramwajową i indywidualną, tę ostatnią w systemie park&ride. Projekt zakłada, że w miejscu dzisiejszej pętli stanie nowoczesna bryła, która pomieści poczekalnię dla pasażerów, toalety, sklepy oraz pomieszczenia techniczne. Budynek będzie otoczony wiatą, pod którą schowane zostaną parking rowerowy, peron tramwajowy i peron autobusowy – tramwajowy. Drugi budynek, składający się na węzeł, to dwukondygnacyjny garaż dla samochodów osobowych z około 400 miejscami postojowymi. Dodatkowo architekci zaplanowali także przy pętli parking dla samochodów na 50 miejsc przy ulicy Rzepakowej. Wjazd do garażu będzie się odbywał od strony ulicy Jankego. Wraz z budową węzła przebudowany zostanie także układ drogowy w tej okolicy. Mat. UM Katowice
Co z centrami przesiadkowymi w Katowicach? Na wszystkie wydano już pozwolenia na budowę, wciąż trwa jednak ocena wniosków o dofinansowanie ich budowy z pieniędzy unijnych. Dwa z centrów mają powstać w 2017 roku, kolejne rok później, a ostatnie w 2019 roku. Jak będą wyglądały poszczególne, co się przy nich znajdzie, ile pieniędzy pochłonie ich budowa? Podsumowanie w tej sprawie katowiccy urzędnicy przygotowali na wrześniową Komisję Rozwoju Rady Miasta.

Jakie będą cztery węzły dla Katowic? Zobaczcie wizualizacje, informacje o każdym znajdziecie w podpisach.

Przypomnijmy, że budowa centrów przesiadkowych ma wyprowadzić ruch kołowy z centrum Katowic i przy tej okazji rozwiązać problemy komunikacyjne tej części miasta, w której coraz większym problemem jest parkowanie. Przy każdym z węzłów, a te powstaną w Ligocie, Brynowie, Zawodziu oraz przy Sądowej, powstaną sporych rozmiarów parkingi działające w systemie park&ride, umożliwiające przesiadkę - w zależności od węzła - z samochodu na tramwaj, autobus, pociąg.

Najdroższa będzie budowa węzła w Brynowie w rejonie pętli tramwajowej, którą oszacowano na około 84,7 mln zł. Ta realizacja ma się zakończyć w 2018 r. W tym samym roku planowane jest oddanie węzła Zawodzie, którego budowa ma kosztować około 82,6 mln zł. Węzeł powstanie w rejonie pętli tramwajowej w Zawodziu i węzła drogowego ulic 1 Maja i Bagiennej.

Najpóźniej spośród czterech planowanych centrów przesiadkowych powstanie to przy ulicy Sądowej, ma być gotowe w 2019 roku i kosztować około 60 mln zł. Najtańsze, i jak wynika z deklaracji urzędników gotowe już w 2017 r., ma być centrum w Ligocie za ok. 13,7 mln zł, powstanie naprzeciw dworca kolejowego.

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na katowice.naszemiasto.pl Nasze Miasto