Jak pozycjonować i promować stronę dla lokalnego biznesu. Poznaj sprawdzone metody

Materiał informacyjny Lumo
Dostępność i wygoda w korzystaniu z internetu sprawiły, że ten bardzo szybko wyparł tradycyjne formy reklamy. Niemal każda firma działająca lokalnie chce być widoczna w Google i inwestuje w pozycjonowanie. SEO lokalne to szansa dla Twojego biznesu. Nie jest istotne, czy prowadzisz firmę w małej miejscowości, czy jest to większe miasto, jak np. Katowice - istotne jest to, aby w skuteczny sposób pozyskać wartościowy ruch, który w efekcie końcowym przełoży się na wzrost konwersji.

Wybierz słowa kluczowe, które najtrafniej opisują Twoją działalność

Kluczem do skutecznego pozycjonowania stron jest dobór odpowiednich słów kluczowych. Te muszą być starannie przemyślane, inaczej narażasz się na straty i inwestycję w nieskuteczną kampanię. Dlaczego optymalny dobór wyrażeń kluczowych jest tak istotny?

Zastanów się przez chwilę - prowadzisz działalność na obszarze miasta Katowice. Zależy Ci na tym, aby na Twoją stronę internetową trafiali mieszkańcy z tej miejscowości. Mało prawdopodobne jest przecież, że ktoś z Wrocławia czy Rzeszowa będzie jechał na Śląsk, aby skorzystać z Twojej lokalnej oferty. Szczególnie jeśli swoje produkty i usługi kierujesz do klienta lokalnego. Wybierz zatem usługę pozycjonowania lokalnego która będzie nastawiona na zwiększanie widoczności Twojego serwisu na frazy powiązane właśnie z tą lokalizacją. Prowadzisz działalność w swoim najbliższym regionie? Doprecyzuj zatem wyrażenia kluczowe i postaw np. na pozycjonowanie Katowice.

Jeżeli trafnie dobierzesz słowa kluczowe, to zawęzisz grupę osób odwiedzających stronę do tych odbiorców, którzy będą realnie zainteresowani tym, aby skorzystać z Twojej oferty. Pozyskasz dzięki temu wartościowy ruch. W przeciwnym razie może i ruch na Twojej stronie będzie duży, jednak nie będzie on niósł większej wartości. Jak zatem wybrać frazy pod pozycjonowanie?

Pozycjonowanie lokalne wymaga przemyślanych działań i czasu na osiągnięcie efektu


Agencja SEO przeprowadzi staranną selekcję, opartą między innymi na analizie stron konkurencji oraz na trendach i popularności słów kluczowych wśród użytkowników. Frazy powinny trafnie wpisywać się w ofertę, jaką przedstawiasz swoim klientom. Każde z wyrażeń musi zostać uwzględnione w tekstach prezentowanych w serwisie, w przeciwnym razie wypracowanie wysokich pozycji będzie praktycznie niemożliwe. Jeżeli prowadzisz lokalny biznes, to wybierz frazy, które są powiązane z konkretną lokalizacją – miejscowością lub regionem, w których działasz.

Przygotuj atrakcyjne treści na swoją stronę

Selekcja fraz da Ci odpowiedź na to, pod jakie wyrażenia kluczowe powinno być prowadzone lokalne pozycjonowanie stron. Gdy już lista wyrażeń będzie kompletna, zastanów się, nad stworzeniem stron docelowych dla konkretnych fraz lub ich grup. Pamiętaj o atrakcyjnych treściach. Tworząc teksty na strony ofertowe, nie umieszczaj w nich słów kluczowych na siłę. Taka strategia już od dawna nie przynosi zamierzonych rezultatów i powoduje, że tekst jest negatywnie odbierany przez użytkowników.

Tworząc tekst staraj się, aby opisywał on w sposób wyczerpujący daną tematykę. Jeśli zagadnienie, które opisujesz jest bardzo obszerne, wówczas warto postawić na firmowego bloga i w nim opisywać najczęściej dyskutowaną problematykę w Twojej branży.

Atrakcyjnie opisana oferta, wyczerpujące treści na blogu są pozytywnie odbierane przez użytkowników oraz algorytmy wyszukiwarek. Budujesz w ten sposób pozytywny wizerunek swojego przedsiębiorstwa. Wiele firm popełnia błąd i kopiuje gotowe opisy produktów od dostawców i partnerów biznesowych. Nie rób tego. Nie kopiuj opisu produktu, który został umieszczony w sieci przez producenta. Duplikacja treści to jeden z tych elementów, które obniżą wartość twojej strony internetowej i znacznie utrudnią pozycjonowanie strony.

Więcej o pozycjonowaniu stron przeczytasz: lumo.pl/blog/pozycjonowanie-stron/

Twórz (lub zamawiaj) teksty nasycone informacjami (a nie przesycone wyrażeniami kluczowymi), aktualne (nawet treści ofertowe warto od czasu do czasu odświeżyć), a przede wszystkim unikalne. Tworzenie wartościowych treści jest również nieodłącznym elementem kompleksowej strategii SEO. Tylko takie treści mają znaczenie dla robotów wyszukiwarki i mogą zaowocować dodatkowymi punktami w rankingu.

Wdróż optymalizację strony pod frazy lokalne

Wdrożenie optymalizacji strony pod frazy lokalne sprawi, że pozycjonowanie przyniesie jeszcze większe korzyści! Zastanawiasz się, jak zoptymalizować witrynę? Działanie to powinno zostać przeprowadzone kompleksowo. Frazy lokalne można umieścić w meta tytułach oraz w nagłówkach (H1-H6). Zadbaj o poprawne linkowanie wewnętrzne.

Fraz kluczowych nie może zabraknąć w elementach nawigacyjnych. Twórz strony docelowe, które będą zoptymalizowane pod konkretne wyrażenia. Pogrupuj produkty lub usługi, które masz w ofercie i dla każdej z tych grup stwórz dedykowaną podstronę w ramach serwisu. Koniecznie dodaj adres swojej firmy w stopce serwisu i podstronie ofertowej.

Dobrą praktyką jest umieszczanie danych kontaktowych w nagłówku witryny. W ten sposób wskażesz algorytmom wyszukiwarki, że Twoja firma działa lokalnie, a to pomoże w powiązaniu słów z miejscowością, w której prowadzisz działalność gospodarczą.

Promuj swój biznes w lokalnych serwisach

Kolejny punkt na liście zadań do wykonania to promocja biznesu w lokalnych serwisach, które cieszą się dużym zainteresowaniem wśród użytkowników z Twojej grupy docelowej. Umieszczanie artykułów sponsorowanych na zewnętrznych stronach internetowych może przynieść sporo korzyści.

Po pierwsze, są to działania wizerunkowe, których skutkiem będzie większa rozpoznawalność Twojej marki oraz wykreowanie wizerunku eksperta. Po drugie, z takich serwisów możesz pozyskać wartościowy ruch, zwłaszcza jeżeli artykuły będą zamieszczane w serwisach powiązanych tematycznie. I co najważniejsze, każdy link pochodzący z takiego serwisu wzmocni Twój profil linków przychodzących, dzięki czemu, Twoja witryna będzie miała szansę na lepszą ocenę wystawioną przez roboty wyszukiwarki.

Jeżeli zlecasz działania SEO zewnętrznej firmie, to cena pozycjonowania może być uzależniona m. in. od ilości artykułów sponsorowanych, wpisów blogowych czy ilości słów kluczowych do pozycjonowania.

Załóż konto i wykorzystaj usługę Google Moja Firma

Usługa Google Moja Firma pełni istotną rolę w pozycjonowaniu lokalnym i znacznie ułatwia promowanie własnego biznesu wśród użytkowników z konkretnego obszaru. Wyszukiwarka działa w taki sposób, aby wyświetlić internautom namiary na te firmy, które znajdują się najbliżej ich aktualnej lokalizacji. Wizytówka GMF wyświetla się ponad bezpłatnymi wynikami wyszukiwania. Powinna zawierać komplet informacji dotyczących funkcjonowania firmy.

To właśnie z niej, bez konieczności wchodzenia na firmową stronę internetową, potencjalny klient może dowiedzieć się, w jakich godzinach jest otwarty Twój sklep lub punkt usługowy oraz jak do niego trafić. Zalety wynikające z podjętych działań możesz dostrzec dopiero po kilku tygodniach.

Pamiętaj, że proces budowania stabilnych pozycji w wyszukiwarce Google, także na wyrażenia lokalne, wymaga czasu. Jeżeli poprawnie zoptymalizujesz swój serwis internetowy, zadbasz o wysokiej jakości treści, które będą atrakcyjne dla użytkownika, zlecisz publikacje sponsorowane i zoptymalizujesz profil w GMF, to szansa na to, że wyprzedzisz swoich konkurentów w walce o jak najwyższe lokaty w organicznym rankingu Google, będzie znacznie większa.

Artykuł napisany we współpracy z agencją Lumo. Lumo to doświadczeni specjaliści w marketingu internetowym. Agencja specjalizuje się w pozycjonowaniu stron internetowych, prowadzeniu kampanii Google Ads i Facebook Ads.

Odkryj więcej artykułów w temacie pozycjonowania stron i sklepów internetowych:

Zyskaj przewagę nad lokalną konkurencją. Pozycjonowanie to duże wsparcie dla małych biznesów

Promocja firmy w Google? Czy warto inwestować w pozycjonowanie?

Dlaczego warto korzystać z usług SEO?

Pozycjonowanie stron. Jakie korzyści daje wysoka widoczność w Google

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na katowice.naszemiasto.pl Nasze Miasto