Tegoroczne finały Intel Extreme Masters odbyły się po raz pierwszy w dwa weekendy. Pierwsza odsłona była pod koniec lutego, druga w marcu. Obie przyciągnęły do Spodka i MCK około 173 tysiące fanów e-sportu. Jeszcze większą publiczność turniej rozgrywany od kilku lat w Katowicach przyciągnął przed ekrany komputerów.
- Najlepsi zawodnicy z całego świata, w tym mistrzowie Intel Extreme Masters Oakland 2016 i Intel Extreme Masters Gyeonggi 2016, rywalizowali w trzech grach na PC: Counter-Strike: Global Offensive, League of Legends i StarCraft II o pulę nagród wynoszącą 650 000 dolarów. Coraz szersze grono globalnych partnerów emitujących rozgrywki z IEM online i w tradycyjnej telewizji pozwoliło kolejny raz w istotny sposób zwiększyć zasięg i liczbę odbiorców turnieju organizowanego przez ESL oraz pokazać widowisko e-sportowe przy wykorzystaniu najnowszych zdobyczy technologii.
W sumie w sieci rozgrywki na IEM w Katowicach oglądało 46 milionów osób! - W porównaniu do ubiegłego roku jest to wzrost o 35 proc. Intel Extreme Masters World Championship Katowice 2017 było transmitowane przez 70 partnerów w 19 różnych językach. Transmisje na żywo, filmy z najciekawszymi akcjami i dodatkowe materiały na Twitterze i Facebooku dotarły do 55 milionów fanów, bijąc ubiegłoroczny rekord – wyliczają przedstawiciele ESL, organizatora turnieju.
– Trudno uwierzyć, że IEM wracając do Katowic już piąty rok z rzędu kolejny raz urósł i robił jeszcze większe wrażenie – przyznał Michał Blicharz, Vice President ds. Pro Gamingu w ESL. – Z dumą i pokorą co roku wracamy do niesamowitej polskiej publiczności, dzieląc się z nią – jak i fanami śledzącymi rozgrywki online – tym, co najlepsze.
– Intel Extreme Masters przerósł wszystkie nasze oczekiwania, bijąc rekord odwiedzających i oglądających – powiedział Frank Soqui, General Manager Virtual Reality i Gaming Group w firmie Intel. – Gołym okiem było widać pasję gamingowej społeczności do e-sportu. Intel z dumą dostarcza kolejne niezapomniane momenty fanom na całym świecie, niezależnie od tego czy chodzi o rozgrywki IEM, coraz więcej materiałów w technologii VR, czy dawanie jeszcze większych możliwości graczom poprzez produkowanie jeszcze lepszych procesorów Intel i rozwijanie technologii.
Wzrosła też popularność transmisji VR, czyli pozwalającej śledzić wydarzenia na IEM z perspektywy pierwszej osoby. Oglądający mogli zobaczyć zarówno to, co działo się w arenie, jak i w grze. Transmisję VR w najlepszym momencie oglądało o 200% użytkowników więcej niż stream z Intel Extreme Masters Oakland w technologii VR. Widownia VR liczyła 340 000 unikalnych użytkowników.
DZIEŃ OTWARTY w Akademii Marynarki Wojennej
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?