Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Grafik z Zabrza zaprojektował strój na Euro 2012 dla... pracowników sieci Mc'Donalds. Bułeczkowy

Wioleta Niziołek
Mc'Donalds jest sponsorem Euro 2012, z tej okazji firma zdecydowała się na wprowadzenie strojów, które nawiązywałyby do Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej. Projektowanie oddali w ręce Polaków. Do otwartego konkursu zgłoszono 500 prac, z których jury wybrało dziesięć najlepszych.

Wśród nich jest uniform autorstwa Tomasza Kokotta, 27-letniego grafika z Zabrza. Kokott na co dzień zajmuje się projektowaniem graficznym, współpracuje w aranżowaniu wystaw muzealnych (m.in. Gliwiccy kresowianie i Oreż średniowiecza w Muzeum w Gliwicach). Znajomi byli zdziwieni, kiedy wziął udział w konkursie Mc'Donalds.

Ja mam takie hobby

- Ja w ogóle mam takie hobby, które polega na tym, że biorę udział w różnych konkursach, malarskich, graficznych, bo za darmo mogę konfrontować to, co robię - mówi Kokott. W jednym zdaniu wymienia nagrodę zdobytą na katowickim Triennale Grafiki w Katowicach w 2009 roku i wyróżnienie w konkursie gazety "Działkowiec roku" na najlepsze zdjęcie swojego ogrodu, albo wyróżnienie w konkursie magazynu "Glamour" na butelkę Calvina Kleina. Mc'Donalds jest kolejny na liście. - Nie wytrzymałem, pomyślałem: zrobię to, pobawię się, dlaczego nie? - mówi grafik.
Wprawdzie nie zajmował się do tej pory modą, ale przecież potrafi rysować. Jakby to był konkurs na projekt lampy, też by się podjął. - Raz, że to znana marka, dwa że zmierzenie się z ograniczeniami - tłumaczy.

Wygodny ale modny

Ograniczenia? Strój pracownika restauracji musi być wygodny, nie może krępować ruchów, bezpieczny, łatwy w utrzymaniu w czystości. Musi oddawać jakość i markę, a przy tym wpisywać się we wnętrza, które również przeszły w ostatnim czasie metamorfozę, od stylu restauracyjnego do klubowego.
- Więcej mnie kosztowało samo rysowanie, niż wymyślanie. Byłem pewny, jak ten strój ma wyglądać - mówi Kokott. Przede wszystkim myślał o kolorze. Czerwień, która teraz dominuje w sieci, odpadała. - Wolałem, żeby to były kolory apetyczne, wiążące się z jedzeniem w Mc'Donalds - wyjaśnia. I tak kadrze wyższej rangą przypadła koszula w kolorze espresso i spodnie czekoladowe, też dla kobiet (bo wygodne). Do tego krawaty, pagony, rękawy regulowanej długości, więcej luzu.
Dla pozostałych pracowników - koszule z krótkim rękawkiem w kolorze pomarańczowym, frytkowo - hamburgerowym. - Taka bułeczka - precyzuje Kokott. Do tego czekoladowe spodnie, czapeczka z węższym niż dotąd daszkiem, wygodniejsza i też bardziej apetyczna. Taki strój z wnętrzem stanowi całość.

Na Euro, a nawet dłużej

Zasada Kokotta: mniej znaczy więcej. - Gdybym wygrał, to miałbym potwierdzenie, że coś potrafię - mówi Kokott, który kiedyś już myślał o projektowaniu odzieży.
Powstają właśnie prototypy dziesięciu propozycji, które później zostaną sfotografowane na modelach i umieszczone na stronie internetowej fast - foodowego giganta, gdzie zostaną poddane pod głosowanie internautów. Do końca maja będą znane wyniki, potem zostanie rok na uszycie strojów. Będą służyły pracownikom restauracji w czasie trwania Euro 2012, a możliwe, że nawet dłużej.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Wywiad z prezesem Jagiellonii Białystok Wojciechem Pertkiewiczem

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na katowice.naszemiasto.pl Nasze Miasto