Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

E-Marketing Day: co nas "kręci" w Snapchacie i jak zmienić kontakty w kontrakty

Weronika Grychtoł
E-Marketing Day to wydarzenie, które poświęcone jest tematyce nowych technologii, nowych mediów i przedsiębiorczości. Wystąpiło 11 prelegentów, którzy o e-biznesie wiedzą wszystko, a wysłuchało ich ponad 500 uczestników. Impreza rozpoczęła się z małym poślizgiem z powodu..ogromnych kolejek do rejestracji, a zakończyła koncertem.

Prelegenci

Jako pierwsza na scenie w siedzibie Miasta Ogrodów wystąpiła Ilona Grzywińska, dyrektor komunikacji UBER, który ostatnio zagościł także na Śląsku.

-Jest parę rzeczy na które zwracamy uwagę, a mogą wydawać się banalne: dobry produkt, czyli z jednej strony technologia, a z drugiej to obsługa klienta, czyli zaplecze ludzkie. To jest to, co sprawia, że ludzie się przywiązują do nas - mówiła Grzywińska.

Po wystąpieniu padło kilka pytań z sali, m. in. o stosunek do blablacar.

-Blablacar skupia się na komunikacji między miastami, a UBER uzupełnia transport zbiorowy w mieście, nie jesteśmy więc dla siebie konkurencją - odpowiedziała Grzywińska.

W ramach bloku Start Up wystąpił także Michał Blak, CEO & Co-Founder edrone, który opowiedział o Minimum Killer Product, czyli o produkcie, który przez przynajmniej rok nie traci ani jednego klienta. Kamil Dziadkiewicz, zDigital Marketing Specialist Swimmo, rozpoczął część poświęconą Marketingowi i opowiedział o tym, co ludzi najbardziej „kręci” w aplikacji Snapchat i nie tylko (okazuje się, że są to fantastyczne filtry). Karolina Chrostek, CEO & Co-Founder School of New Media pokazała, czym jest networking w praktyce: poprosiła wszystkich słuchaczy aby przez minutę jak najlepiej poznali sąsiada siedzącego po lewej i prawej stronie. Opowiedziała też o nowych zawodach, które już są pożądane w e-marketingu np. specjalista od dronów. w sekcji Social Media wystąpił m. in. Rahim Blak, CEO Click Community, według którego największym talentem sprzedawcy i przedsiębiorcy jest umiejętność zamiany kontaktów w kontrakty.

Strefy

Oprócz prelekcji organizatorzy przygotowali także Stoiska Rekrutacyjne, Sekcję Ekspercką i kącik edukacji.

Studenci i absolwenci, którzy dopiero szukają swojego miejsca w e-biznesie mogli tego dnia dostać ..etat lub pracę dorywczą po godzinach. Jedno ze stoisk rekrutacyjnych prowadził Uber, drugie Karting Manager - firma dostarczającą software i hardware dla torów kartingowych, która szuka „osoby z kroplą benzyny we krwi”, a trzecie Click community – startup, który dysponuje gotowymi rozwiązaniami dla aplikacji social media click apps.

Wśród firm, które udzielały konsultacji i odpowiadały na pytania uczestników były m.in. szkoły programowania: Geek Factory i Coders Lab oraz School of New Media

Opinie

Na zakończenie imprezy zapytaliśmy uczestników o wrażenia ze spotkania.

- Czekałam na wystąpienie przedstawicielki UBERA, interesuje mnie, jak rozpropagowali tą inicjatywę bo sama pracuje w PR i marketingu. Jest to wiedza troszkę hermetyczna więc dobrze, że są takie wydarzenia, możemy nauczyć się czegoś i nawiązać nowe znajomości w środowisku – przyznała Barbara Piekarz z Rudy Śląskiej.

Do Katowic specjalnie na E-Marketing Day przyjechały także dziewczyny aż z Bydgoszczy.

-Jesteśmy praktykantkami i studiujemy zarządzanie sferą publiczną, więc tematyka spotkania jest bardzo nam bliska. -Najbardziej interesuje nas kreowanie marki – przyznały Marta Szweda i Marta Strycharska.

- Interesuje się marketingiem i prawem, chciałam dowiedzieć się, jak to zrobić. Bo sama kancelaria prawna to za mało – mówiła Barbara Sośnica z Tychów.

Ma rację, bo dziś, bez względu na wykonywany zawód, wszyscy musimy wiedzieć, jak odnaleźć się w Internecie.

-Nawet dobry lekarz dentysta bez umiejętności kreowania biznesu w sieci, nie będzie miał pacjentów. Myślę, że ta świadomość budzi się na Śląsku i chcemy być częścią tego - mówił dla DZ Dawid Pacha, organizator E-Marketing Day.

Na zakończenie imprezy odbył się się koncert zespołu Brand24 na czele z Michałem Sadowskim. Jak zapowiadają organizatorzy E-Marketing Day będzie imprezą cykliczną.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na katowice.naszemiasto.pl Nasze Miasto