Prelegenci
Jako pierwsza na scenie w siedzibie Miasta Ogrodów wystąpiła Ilona Grzywińska, dyrektor komunikacji UBER, który ostatnio zagościł także na Śląsku.
-Jest parę rzeczy na które zwracamy uwagę, a mogą wydawać się banalne: dobry produkt, czyli z jednej strony technologia, a z drugiej to obsługa klienta, czyli zaplecze ludzkie. To jest to, co sprawia, że ludzie się przywiązują do nas - mówiła Grzywińska.
Po wystąpieniu padło kilka pytań z sali, m. in. o stosunek do blablacar.
-Blablacar skupia się na komunikacji między miastami, a UBER uzupełnia transport zbiorowy w mieście, nie jesteśmy więc dla siebie konkurencją - odpowiedziała Grzywińska.
W ramach bloku Start Up wystąpił także Michał Blak, CEO & Co-Founder edrone, który opowiedział o Minimum Killer Product, czyli o produkcie, który przez przynajmniej rok nie traci ani jednego klienta. Kamil Dziadkiewicz, zDigital Marketing Specialist Swimmo, rozpoczął część poświęconą Marketingowi i opowiedział o tym, co ludzi najbardziej „kręci” w aplikacji Snapchat i nie tylko (okazuje się, że są to fantastyczne filtry). Karolina Chrostek, CEO & Co-Founder School of New Media pokazała, czym jest networking w praktyce: poprosiła wszystkich słuchaczy aby przez minutę jak najlepiej poznali sąsiada siedzącego po lewej i prawej stronie. Opowiedziała też o nowych zawodach, które już są pożądane w e-marketingu np. specjalista od dronów. w sekcji Social Media wystąpił m. in. Rahim Blak, CEO Click Community, według którego największym talentem sprzedawcy i przedsiębiorcy jest umiejętność zamiany kontaktów w kontrakty.
Strefy
Oprócz prelekcji organizatorzy przygotowali także Stoiska Rekrutacyjne, Sekcję Ekspercką i kącik edukacji.
Studenci i absolwenci, którzy dopiero szukają swojego miejsca w e-biznesie mogli tego dnia dostać ..etat lub pracę dorywczą po godzinach. Jedno ze stoisk rekrutacyjnych prowadził Uber, drugie Karting Manager - firma dostarczającą software i hardware dla torów kartingowych, która szuka „osoby z kroplą benzyny we krwi”, a trzecie Click community – startup, który dysponuje gotowymi rozwiązaniami dla aplikacji social media click apps.
Wśród firm, które udzielały konsultacji i odpowiadały na pytania uczestników były m.in. szkoły programowania: Geek Factory i Coders Lab oraz School of New Media
Opinie
Na zakończenie imprezy zapytaliśmy uczestników o wrażenia ze spotkania.
- Czekałam na wystąpienie przedstawicielki UBERA, interesuje mnie, jak rozpropagowali tą inicjatywę bo sama pracuje w PR i marketingu. Jest to wiedza troszkę hermetyczna więc dobrze, że są takie wydarzenia, możemy nauczyć się czegoś i nawiązać nowe znajomości w środowisku – przyznała Barbara Piekarz z Rudy Śląskiej.
Do Katowic specjalnie na E-Marketing Day przyjechały także dziewczyny aż z Bydgoszczy.
-Jesteśmy praktykantkami i studiujemy zarządzanie sferą publiczną, więc tematyka spotkania jest bardzo nam bliska. -Najbardziej interesuje nas kreowanie marki – przyznały Marta Szweda i Marta Strycharska.
- Interesuje się marketingiem i prawem, chciałam dowiedzieć się, jak to zrobić. Bo sama kancelaria prawna to za mało – mówiła Barbara Sośnica z Tychów.
Ma rację, bo dziś, bez względu na wykonywany zawód, wszyscy musimy wiedzieć, jak odnaleźć się w Internecie.
-Nawet dobry lekarz dentysta bez umiejętności kreowania biznesu w sieci, nie będzie miał pacjentów. Myślę, że ta świadomość budzi się na Śląsku i chcemy być częścią tego - mówił dla DZ Dawid Pacha, organizator E-Marketing Day.
Na zakończenie imprezy odbył się się koncert zespołu Brand24 na czele z Michałem Sadowskim. Jak zapowiadają organizatorzy E-Marketing Day będzie imprezą cykliczną.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?