Dziś otwierają zjazd z DK81 na DK86. To koniec objazdów, ale nie koniec przebudowy węzła Giszowiec i korków na DK86 w Katowicach

Justyna Przybytek - Pawlik
Justyna Przybytek - Pawlik
Przebudowa węzła Giszowiec w Katowicach. 10 listopada otwierają zjazd z DK81 na DK86
Przebudowa węzła Giszowiec w Katowicach. 10 listopada otwierają zjazd z DK81 na DK86 Lucyna Nenow
Udostępnij:
Spore udogodnienie dla kierowców w Katowicach. Dziś na przebudowywanym węźle Giszowiec otwarty zostanie zjazd z DK81 na DK86, czyli z ulicy 73Pułku Piechoty na Pszczyńską w kierunku na Murcki i Tychy. To oznacza koniec uciążliwych objazdów, nie oznacza natomiast zakończenia przebudowy węzła Giszowiec. Finał całej inwestycji zaplanowano dopiero w połowie 2022 roku.

Przebudowa węzła Giszowiec: otwierają zjazd z DK81 na DK86

We wtorek, 10 listopada, na przebudowywanym węźle Giszowiec otwarty zostanie zjazd z DK81 na DK86, czyli z ulicy 73Pułku Piechoty na Pszczyńską w kierunku na Murcki i Tychy.

- Popołudniu we wtorek kierowcy będą mogli z ul. 73 Pułku Piechoty bez konieczności korzystania z objazdów zjechać od razu na ul. Pszczyńską w kierunku Murcek, Tychów i Bielska Białej – potwierdza Ewa Lipka, rzecznik prasowy urzędu miasta i dodaje, że jednocześnie utrzymana zostaje relacja zjazdowa z ul. Pszczyńskiej (DK86) na skrzyżowanie Kolista-Karolinki-73 Pułku Piechoty, ale już po nowo wybudowanej łącznicy.

Korki na DK86 w Katowicach zostają. Ruch wciąż po jednej jezdni

Otwarcie zjazdu z DK81 na DK86 to spore udogodnienie dla kierowców, ale nie oznacza końca korków na węźle Giszowiec. Największe zatory tworzą się codziennie na zwężonej ulicy Pszczyńskiej (DK86) na odcinku od węzła Murckowska aż do ulicy Górniczego Stanu. Ruch odbywa się tu w dwóch kierunkach po jezdni wschodniej (druga jest w budowie) i tu jeszcze długo nic się nie zmieni: wiosną 2021 roku ruch zostanie przeniesiony na nową jezdnię zachodnią, a rozpocznie się przebudowa jezdni wschodniej.

To jednak również wiosną przyszłego roku możemy spodziewać się kolejnej dużej zmiany w organizacji ruchu na DK86 w Katowicach - wówczas otwarty zostanie zjazd z autostrady A4 na ulicę Pszczyńską w kierunku Tychów.

Z kolei zakończenie wszystkich prac w ramach przebudowy węzła Giszowiec ma nastąpić dopiero przed końcem czerwca 2022 roku.

Kroki milowe na przebudowie węzła Giszowiec:

  • 10 listopada otwarcie zjazdu z DK81 na DK86, czyli z ulic 73 Pułku Piechoty na Pszczyńską
  • wiosna 2021 otwarcie zjazdu z A4 na węźle Murckowska na DK86 w kierunku na Tychy
  • wiosna 2021 – przełożenie ruchu w ciągu DK86 na nowobudowane jezdnie zachodnie, tak aby wybudować układ drogowy i obiekty w ciągu jezdni wschodniej
  • 30 czerwca 2022 – zakończenie robót budowlanych na węźle Giszowiec

Tymczasem na węźle roboty prowadzone są na kilku frontach. To m.in. prace nad przejściem podziemnym, przebudową sieci, budową nowego układu kanalizacji deszczowej, a także oświetlenia drogowego.

- Oprócz prac związanych z budową nowej łącznicy, która będzie oddawana do ruchu, obecnie realizowane są i będą kontynuowane roboty związane z budową nowych jezdni zachodnich w ciągu Drogi Krajowej nr 86, a także nowej jezdni północnej w ciągu ul. 73 Pułku Piechoty – wymienia Adam Owsiany, dyrektor projektu, NDI SA.

Przebudowa za 247,5 mln zł. W Giszowcu powstanie dwupoziomowe skrzyżowanie

Przebudowa węzła Giszowiec, czyli skrzyżowania ulic Pszczyńskiej (DK86) i 73 Pułku Piechoty (DK81), trwa od ubiegłego roku i dotyczy jednego z wąskich drogowych gardeł Katowic o olbrzymim natężeniu ruchu: tylko DK86 każdego dnia jeździ około 58,5 tysiąca pojazdów.

Inwestycja obejmuje modernizację skrzyżowania Pszczyńskiej i 73 Pułku Piechoty, ale też Pszczyńskiej (DK86) na odcinku od autostrady A4 aż do ul. Górniczego Stanu, a także ulic 73 Pułku Piechoty, Karolinki i Kolistej.

Zadanie pochłonie 247,5 mln zł (z czego aż 210 mln zł – to dofinansowanie unijne) i jest największą drogową realizacją Katowic od czasu budowy tunelu pod Rondem im. gen. Jerzego Ziętka. W efekcie przebudowy skrzyżowanie Pszczyńskiej i 73 Pułku Piechoty będzie dwupoziomowe, a ruch lokalny zostanie oddzielony od tranzytowego.

Powstaną tu dwa węzły: jeden będzie rozprowadzał ruch tranzytowy w kierunku Tychów i Skoczowa oraz na północ w kierunku Łodzi i Gdańska, drugi będzie dedykowany dla ruchu lokalnego – w kierunku Giszowca, Murcek i Ochojca.

W Puszczy Białowieskiej utonęło 21 żubrów

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie