O walce z chaosem reklamowym w Katowicach, zwłaszcza w jego centrum, mowa od lat. Od kilku lat też władze miasta zapowiadają, że uporają się z tym problemem. Niestety w tamcie tak naprawdę wciąż niewiele się dzieje. Wczoraj urzędnicy poinformowali, że powstał raport końcowy konsultacji społecznych ws. „uchwały krajobrazowej” dla Katowic.
- Pewien etap prac się zakończył – bo raport jest bazą do dalszych prac. Celem procesu było pozyskanie opinii mieszkańców Katowic w odniesieniu do możliwych do wdrożenia w mieście zasad, dających sposobność uporządkowania przestrzeni publicznej – przekonuje Marcin Krupa, prezydent Katowic.
Konsultacje prowadzono od lutego do listopada 2017. Zaproszono do nich mieszkańców, ale też zarządców nieruchomości, przedsiębiorców branży reklamowej oraz ich przedstawicieli. Łącznie w w dwóch spotkaniach i badaniu diagnostycznym wzięło udział 1418 osób.
- Na podstawie przekazanych uwag i opinii uczestników konsultacji zebrano 62 wnioski, wśród nich m. in. pojawiły się uwagi dotyczące opracowania równych zasad dla wszystkich, a także analizy skutków ekonomicznych. Uczestnicy konsultacji podnosili również kwestię dopuszczenia możliwości sytuowania reklam wielkoformatowych w postaci siatek czy ekspozycji reklam dowolnych formatów, ponadto wnioskowali o wydłużenie okresu dostosowawczego w stosunku do zaproponowanego przez podmiot zewnętrzny – wymieniają urzędnicy.
Kiedy kodeks reklamowy dla Katowic powstanie, a w mieście zostaną wprowadzone regulacje krajobrazowe? Cóż, tego urzędnicy nie są w stanie stwierdzić.
- W pierwszej kolejności zostanie opracowana prognoza finansowa dotycząca oszacowania przewidywanych kosztów wprowadzenia regulacji w obszarze miasta – przyznają.
Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?