Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Budowa wiaduktu nad DTŚ w Katowicach: jednak tunel będzie zamknięty. Tramwaje Śląskie porozumiały się z Tauronem

Piotr Sobierajski
Piotr Sobierajski
Tunel pod rondem w Katowicach będzie zamknięty przez trzy noce, od 13 do 16 czerwca

Zobacz kolejne zdjęcia/plansze. Przesuwaj zdjęcia w prawo naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE
Tunel pod rondem w Katowicach będzie zamknięty przez trzy noce, od 13 do 16 czerwca Zobacz kolejne zdjęcia/plansze. Przesuwaj zdjęcia w prawo naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE Arkadiusz Gola
Tunel w Katowicach, wbrew wcześniejszym ustaleniom, zostanie jednak zamknięty na trzy noce - od 13 do 16 czerwca. To efekt porozumienia pomiędzy Tramwajami Śląskimi oraz Tauronem, którym udało się jednak ustalić zasady i czas wyłączenia napowietrznej linii energetycznej. Taka decyzja oznacza zmiany w organizacji ruchu, a kierowcy powinni korzystać w tym czasie z innych dróg.

Tunel w Katowicach zamknięty: trzeba kierować się innymi drogami

W Katowicach trwa budowa nowej linii tramwajowej na ul. Grundmanna, która połączy się z linią biegnącą ulicą Chorzowską. 13 czerwca pojawią się więc ostatecznie utrudnienia, związane z budową nowego wiaduktu dla wspomnianej linii tramwajowej. Tunel zamknięty będzie przez trzy noce - od 13 do 16 czerwca.

- Dzięki dobrej współpracy i uprzejmości firmy Tauron, zaplanowane na najbliższe trzy noce prace przy budowie wiaduktu tramwajowego nad Drogową Trasą Średnicową w Katowicach – mimo wcześniejszych informacji o ich odwołaniu – jednak będą mogły się odbyć - poinformował we wtorek 13 czerwca Andrzej Zowada, rzecznik prasowy Tramwajów Śląskich.

- Pozytywna decyzja firmy Tauron, niezbędna do prowadzenia prac, która została podjęta dzisiaj, umożliwi generalnemu wykonawcy wdrożenie czasowej organizacji ruchu i przeprowadzenie prac polegających na ułożeniu belek ustroju nośnego przęseł nowego wiaduktu na przygotowanych wcześniej przyczółkach i podporze środkowej. Tym samym najważniejszy element konstrukcji nowego wiaduktu zostanie zamontowany, umożliwiając w dalszym etapie prowadzenie prac betoniarskich. Wszystkie zmiany w organizacji ruchu kołowego na DTŚ w Katowicach, zapowiadane na noce 13/14, 14/15 i 15/16 czerwca będą wprowadzane. Prosimy kierowców o uwagę i przestrzeganie znaków wyznaczających objazd - dodał.

Zmiana w organizacji ruchu polegać będzie na wyłączeniu przejazdu przez tunel pod katowickim rondem dla jednego kierunku. Organizacja ruchu ma być różna w poszczególne dni prac. Utrudnienia są związane z kolejnym etapem budowy wiaduktu nad ulicą Chorzowską, po którym pobiegną tory tramwajowe.

Nowa linia tramwajowa na ul. Grundmanna połączy się z linią biegnącą ulicą Chorzowską

W ramach całego zadania ma być wybudowane 1900 metrów toru. Ta linia połączy dwie linie magistralne, które łączą Katowice z Chorzowem i Bytomiem i dają alternatywę dla połączenia biegnącego wzdłuż Alei Korfantego.

- Na wypadek różnych, dużych wydarzeń dziejących się w ścisłym centrum miasta, powodujących, że ruch tramwajów, w tym miejscu musi być wstrzymany w strefie rondo - rynek, ten nowy łącznik da nam możliwość, przekierowania linii tramwajowych na inne trasy i utrzymywanie ruchu tramwajowego, a nie wstrzymywanie - tłumaczył Andrzej Zowada.

Dwutorowy odcinek linii wzdłuż ul. Grundmanna ma mieć ponad 600 metrów długości. Trasa pobiegnie wzdłuż ulicy Grundmanna - równolegle do jezdni po jej zachodniej stronie. Wybudowany do tego celu zostanie most nad Rawą oraz wiadukt z dwutorową linią tramwajową nad Drogową Trasą Średnicową nad ulicą Chorzowską. Będzie stanowić nowe przęsło wiaduktu, po zachodniej stronie od istniejących już przęseł. Platformy przystankowe mają znajdować się na dwóch końcach budowanego odcinka w pobliżu skrzyżowań z ul. Chorzowską i ul. Gliwicką.

- Ten odcinek da nam możliwość przekierowania niektórych linii tramwajowych na trochę inne trasy i umożliwi lepsze skomunikowania poszczególnych dzielnic ze sobą. W tym momencie trwają rozmowy w Zarządzie Transportu Metropolitalnego, na temat tego, jak te trasy mają przebiegać, jak mogłyby po uruchomieniu, tego nowego łącznika wyglądać przebiegi poszczególnych linii - przekazuje Andrzej Zowada.

Zakończenie inwestycji planowane jest na czwarty kwartał 2023 roku. Najbardziej uciążliwe prace dla kierowców planowane są w okresie wakacyjnym. Koszt całkowity inwestycji to blisko 40 mln złotych.

od 7 lat
Wideo

Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na katowice.naszemiasto.pl Nasze Miasto