Remont najdłuższego na stacji Katowice Osobowa peronu 4 miał się rozpocząć dopiero po montażu dachu nad zmodernizowaną platformą z numerem 1.
Dach jednak poczeka. PLK remontuje perony według zasady, że gdy jeden z nich jest wyłączony z użytku, trzy pozostałe przyjmują pociągi. I tak stało się teraz. "4" zamknięta, a przy peronach od 1 do 3 zatrzymują się składy.
PLK planuje dokończyć lifting peronów do końca tego roku. W ramach inwestycji przebudowywane są tory między peronami i infrastruktura pod nimi, m.in. odwodnienie. Modernizacja zakłada także przebudowę nawierzchni peronów, budowę nowych wiat, przebudowę schodów prowadzących na platformy.
Taki zakres robót został przeprowadzony na razie tylko na peronach 2 i 3. Oba wyłożone są nową nawierzchnią - z kostki betonowej - są na nich nowe ławki oraz elektroniczne rozkłady jazdy. Są też nad nimi wiaty połączone nad torami. Dach peronów opiera się na stalowej konstrukcji, długiej na 160 metrów, pokrytej blachą i poliwęglanem. Modernizację przeszedł też peron 1, ale zostanie jeszcze rozkopany, aby postawić nad nim wiatę.
Prace trwają także w podziemiach dworca. Spółce PLK, która remont prowadzi od 2010 r., udało się odnowić przejście pod peronem 4 - najdłuższe na dworcu, które powstało w 1968 roku, oraz tunel biegnący w poprzek peronów od strony placu OMP.
Kolejne dwa przejścia - środkowe i od strony ul. Konopnickiej - są szczelnie zamknięte dyktą. Robotnicy przebudowują w nich instalacje, remontują schody oraz czyszczą tunelowe ściany pokryte trawertynem. Dodatkowo w tunelu środkowym montowane będą schody ruchome przy wejściu na wszystkie perony.
Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?