[mp]Polskie Linie Kolejowe wybierają wykonawcę przebudowy następnych trzech peronów. W spółce obiecują, że opóźnień już nie będzie. Pewności jednak nie ma, bo remont peronów to pierwsza generalna modernizacja dworca od 40 lat, czyli od czasu jego budowy!
Kolejarze zdążyli więc zapomnieć, że zanim postawiono dworzec między placem Szewczyka a placem Oddziałów Młodzieży Powstańczej, obszar ten był ściśle zastawiony przez stare kamienice. Po kamienicach śladu nie ma, za to zostały zasypane fundamenty. Natrafili na nie pracownicy Strabaga - generalnego wykonawcy budowy hali dworca i galerii handlowej na pl. Szewczyka. Niespodzianki nie było, bo zanim główny inwestor - Neinver Polska - przystąpił do przebudowy, firma zleciła na pl. Szewczyka badania gruntowe.
Zaskoczenie było za to, gdy na fundamenty natrafili robotnicy, którzy pracują dla Polskich Linii Kolejowych. Peron pierwszy jest remontowany od ubiegłego roku, roboty miały się zakończyć w grudniu 2010, a trwają do dziś. Stanęły, gdy budowlańcy mieli przystąpić do budowy kolektora odwadniającego. Maszyna drążąca dziurę - miejsce na rurę zbierającą wodę ze wszystkich peronów - natrafiła na pozostałości fundamentów.
ZOBACZ: PRZEBUDOWA DWORCA PKP W KATOWICACH. KALENDARIUM
[mp]- Napotkaliśmy na przeszkody, których nie było w dokumentacji. Okazało się, że trzeba było zmienić projekt i technologię robót - wyjaśnia Jacek Karniewski rzecznik PLK Katowice. Zapewnia, że więcej podobnych niespodzianek już nie będzie.
Na razie PLK odbiera peron pierwszy i... zgłasza usterki. My podczas wizyty na peronie też zauważyliśmy kilka - okazało się między innymi, że kostka brukowa , która stanowi nawierzchnię peronu, jest źle położona.
Jednocześnie dobiega końca przetarg na wybór wykonawcy modernizacji pozostałych peronów. PLK ma osiem ofert.
- Decyzja zostanie podjęta w ciągu kilku dni - zapowiada Karniewski. - Chcemy, aby jeden wykonawca był odpowiedzialny za wszystkie trzy perony - dodaje.
Perony będą remontowane po kolei: gdy pierwszy zostanie oddany do użytku, robotnicy wejdą na kolejny.
Zostaje jeszcze zadaszenie peronów. Na tych wyremontowanych zostaną ustawione wiaty tymczasowe. Dopiero w ostatnim etapie przebudowy nad każdym peronem będzie budowana wiata o długości 160 metrów. Docelowo zostaną połączone w jedną.
PLK na remonty peronów i przejść podziemnych ma ponad 60 mln zł.
Czytaj także: Katowicki PKS w finansowych tarapatach. 1/3 załogi zwolniona. Ratunkiem prywatyzacja
*Codziennie rano najświeższe informacje z woj. śląskiego prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera
Strefa Biznesu: RPP zdecydowała ws. stóp procentowych? Kiedy obniżka?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?