Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Boże Narodzenie w listopadzie

Redakcja
Chociaż do świąt jeszcze miesiąc z okładem, to w supermarketach i centrach handlowych pojawiły się pierwsze oznaki Bożego Narodzenia. Choinki, stroiki i święci mikołajowie w różnych postaciach - wnoszą trochę świątecznej atmosfery w listopadową szarugę. Jednak ich podstawowym zadaniem jest przekonanie nas do zakupów.

Mimo, że bożonarodzeniowa forma marketingu może męczyć, to jednak jest skuteczna - podkreśla psycholog reklamy Norbert Maliszewski. Tradycyjnie, to w listopadzie i grudniu handlowcy mają swoje żniwa. Bożonarodzeniowe reklamy sprawiają, że przestajemy zachowywać się racjonalnie - tłumaczy psycholog. Nastrój świąteczny - kolędy i stroiki służą wzbudzaniu emocji. Świąteczne atrybuty powodują, że zaczynamy kierować się sercem - chcemy jak najwięcej i jak najlepiej. I w efekcie kupujemy.

Zdaniem Norberta Maliszewskiego - komercja i szał zakupowy już wrosły w polską kulturę świętowania. Reklama, niestety, przyczynia się do desakralizacji Bożego Narodzenia, bo odwołuje się do potrzeb związanych ze statusem i prestiżem - tłumaczy psycholog.

W listopadzie i grudniu obroty marketów wzrastają średnio o kilkadziesiąt procent, i stanowią 20 -30 procent obrotów rocznych.

od 7 lat
Wideo

21 kwietnia II tura wyborów. Ciekawe pojedynki

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Boże Narodzenie w listopadzie - Warszawa Nasze Miasto

Wróć na katowice.naszemiasto.pl Nasze Miasto