Przebudowa alei Roździeńskiego za wylotem z tunelu
Plany przebudowy alei Roździeńskiego za wylotem z tunelu Katowickiego nie są nowe. Koncepcja rozbudowy jest gotowa, teraz miasto zamawia wizualizacje i animacje proponowanych rozwiązań. Oferty w przetargu można było składać do 6 lutego. Animacje mają prezentować, jak zmieni się aleja Roździeńskiego zarówno z lotu ptaka, jak i z punktu widzenia kierowcy wyjeżdżającego z tunelu.
Inwestycja ma objąć niespełna kilometrowy odcinek alei Roździeńskiego od węzła z ulicami Dobrowolskiego i Dudy Gracza aż do węzła z ulicami Murckowską i Bagienną. W ramach zadania planowana jest przebudowa jezdni wylotowej z tunelu oraz budowa estakady dla samochodów jadących w kierunku Tychów, a także estakady dla samochodów jadących z Mysłowic do centrum Katowic.
Zachowany – choć przebudowany - zostałby zjazd z Roździeńskiego na ulicę Bogucicką i wyjazd z Bogucickiej na Roździeńśkiego w kierunku Bagiennej.
Przy okazji rozbudowy planowana jest też wymiana ekranów akustycznych przy osiedlu Gwiazdy, przebudowa przejścia podziemnego pod DTŚ (na wysokości Gwiazd), chodników i dróg rowerowych oraz oświetlenia. Na koniec zakładana jest również, jeśli zajdzie taka potrzeba, przebudowa fragmentu alei Roździeńskiego pełniącej funkcję drogi osiedlowej.
Ta ostatnia ewentualność już w ubiegłym roku wywołała ogromny sprzeciw mieszkańców osiedla Gwiazdy, którzy obawiają się, że przez rozbudowę zniknie niewielki pas zieleni oraz część parkingów między osiedlem a aleją Roździeńskiego.
Aleja Roździeńskiego czyli najwęższe drogowe gardło Katowic
Przypomnijmy, że aleja Roździeńskiego na odcinku za wylotem z tunelu Katowickiego (to tunel pod Rondem im. gen. Jerzego Ziętka) to jedno z najwęższych drogowych gardeł Katowic i droga o kluczowym dla ruchu w aglomeracji znaczeniu.
Stanowi końcowy, wschodni fragment Drogowej Trasy Średnicowej i rozwidla się aż w trzech relacjach: w kierunku na Sosnowiec i Łódź – to S86, na ulicę Bagienną i w stronę Mysłowic – to DK79 oraz na autostradę A4 i na Tychy i Bielsko – Białą – to DK86. Dodatkowo jest tu też zjazd w ulicę Bogucicką w kierunku Uniwersytetu Ekonomicznego oraz Zawodzia.
Droga jest szeroka, kilkupasmowa, ale dla kierowców zdecydowanie kłopotliwa zwłaszcza przy próbach zmiany pasa ruchu na ten w odpowiedniej relacji. W godzinach szczytu tworzą się tu ogromne korki. Regularnie też – najczęściej przy zmianach pasa ruchu - dochodzi tu do kolizji i wypadków, a gdy już się zdarzą, ruch na alei Roździeńskiego i DTŚ zamiera często na kilka godzin.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?