Aż sześć stolic odwiedzisz jadąc pociągiem z Katowic - w kilka godzin i bez przesiadki! Ile kosztuje ta przyjemność?

Dorota Niećko
Dorota Niećko

Wideo

TURYSTYKA. Z Katowic szybciej dostaniemy się pociągiem do wielu stolic Europy niż z Warszawy. Ale upolować tani bilet, to jest sztuka. PKP nie ułatwia pasażerom życia i wielu biletów nie kupimy przez internet, ale tylko w kasie na dworcu. Nie sprawdzimy nawet ceny. Jeśli marzy Wam się podróż pociągiem za granicę, przeczytajcie, do jakich stolic dojedziecie z dworca w Katowicach bez przesiadek i za ile są bilety na jesień 2021.

Katowice są świetnie położone. Takich możliwości nie ma nawet Warszawa. Bezpośrednio pociągiem można stąd dojechać w kilka godzin do aż sześciu stolic europejskich. Właśnie wszedł w życie nowy rozkład PKP. Sprawdźcie, jak dojechać pociągiem z Katowic do stolic europejskich - bez żadnej przesiadki, bo mowa jest wyłącznie o połączeniach bezpośrednich. W galerii: do których stolic można pojechać z dworca w Katowicach, ale też Sosnowcu, Rybniku czy Gliwicach i przykładowe ceny. A niżej: jakie połączenia do sześciu stolic Europy mamy z Katowic, o których godzinach jest odjazd i ile trwa podróż.

Kliknijcie w galerię poniżej i sprawdźcie te połączenia!

Katowice mają świetne połączenie ze stolicami państw Europy. Można wybrać się na city-break i na dodatek nie powodować zanieczyszczenia powietrza spalinami. Bo jazda pociągiem jest w modzie.

Chcecie być eko i przeżyć taką przygodę? Najpierw musicie przebrnąć przez zakup biletów. Może to być łatwe, i może być trudne. Może być supertanio - za 90 zł w jedną stronę i superdrogo - za 400 zł w jedną stronę. Jak to możliwe? Cóż, PKP potrafi komplikować sprawy, na szczęście na dworcu PKP w Katowicach w punkcie obsługi pasażera pracują przemiłe i kompetentne panie, które wyczerpująco odpowiedzą na wszystkie Wasze pytania, dotyczące połączeń międzynarodowych z Katowic.

Kupić bilet może być prosto, bo wystarczy kliknąć ofertę w internecie. Ale - nie wszystkie trasy i połączenia międzynarodowe mają taką opcję. Po pierwsze, trzeba wpisać adres: intercity.pl, a nie pkp.pl. Uwaga: przez internet nie kupimy biletu, ani nawet nie zobaczymy jego ceny, w przypadku Wiednia, Bratysławy i Budapesztu - wyświetli się komunikat "bilet kupisz w kasie". A to może być kłopot, bo nie na wszystkich dworcach w regionie są kasy i być może trzeba będzie jechać na dworzec do Katowic. A tam usłyszymy, że jeśli jest promocja, to tylko w jedną stronę, zaś bilet powrotny będzie droższy. Bilet do Wiednia kosztować może i 70 zł w jedną stronę i 80 z powrotem, ale może też kosztować 300 zł bez promocji. Żeby załapać się na tani bilet, trzeba, rzecz jasna, rezerwować podróż kilka tygodni wcześniej. Bilet do Budapesztu w regularnej cenie kosztuje aż 400 zł.

Za to kupimy przez internet bilet do Pragi i Berlina. I sprawdzimy ceny. I tak, promocyjna cena za bilet do Pragi wynosi 92 zł. Podobnie - za podróż do Berlina. Ale jeśli wybierzemy podróż nocnym pociągiem i kuszetką, cena skacze do 276 zł. Praga bez promocji też kosztuje 300 zł.

Do niektórych stolic krajów Europy mamy z Katowic tylko dwa połączenia dziennie, a do niektórych - nawet cztery. Oczywiście najwięcej, bo 17 dziennie, połączeń mamy z naszą stolicą - Warszawą.

Kliknijcie w galerię poniżej i sprawdźcie te połączenia!

Podróż do stolicy Polski z Katowic może nam zająć 2 godz. 19 minut (Pendolino) albo 4 godz. 20 minut (IC Chopin, który jedzie przez Kraków i Miechów). To prawie tyle, ile jedzie się do Wiednia! Do Warszawy dojedziemy też najtaniej, bo jeśli kupimy bilet z wyprzedzeniem, zapłacimy mniej niż 50 zł, można nawet upolować bilet na Pendolino za 49 zł, ale z wyprzedzeniem. Jeśli jednak nie kupimy biletu wcześniej, przejazd do stolicy Polski będzie nas kosztował 60-70 zł (TLK, IC) do 150 zł (Pendolino) - i to w drugiej klasie.

Z ciekawostek - w latach 30. XX wieku, czyli przed II wojną światową, do Wiednia można było polecieć z Katowic samolotem, z lotniska Muchowiec, a podróż - przez Brno - zajmowała trzy godziny. W 2021 roku dojedziemy tam pociągiem w niecałe 5 godzin. Do Berlina z Bytomia pociąg Latający Pieron jechał przed wojną nieco ponad cztery godziny. A dzisiaj? Dłużej, bo ok. 6 godzin. W latach 70. pociąg Polonia, który dziś kursuje do Wiednia, jeździł aż do Belgradu i miał wagony do Sofii, Rijeki i Wiednia. Przejazd całej trasy zajmował jej 24 godziny.

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie