Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

2000 katowiczan za tramwajem na południe Katowic. Do UM wpłynął projekt uchwały obywatelskiej

Justyna Przybytek
Radny Tomasz Godziek zbiera podpisy pod obywatelskim projektem uchwały
Radny Tomasz Godziek zbiera podpisy pod obywatelskim projektem uchwały Marzena Bugała - Azarko
W środę do biura katowickiej Rady Miasta wpłynął obywatelski projekt uchwały dotyczący budowy linii tramwajowej na południe Katowic. Tramwaj na południe Katowic poparło 2000 katowiczan

Radny Tomasz Godziek, jeden z inicjatorów powstania obywatelskiego projektu uchwały, jeszcze w środę przed sesją RM zbierał podpisy poparcia pod wnioskiem w centrum Katowic. – Aby Rada Miasta musiała zająć się tematem wystarczy nam 500 podpisów, mamy 1000 podpisów z numerem pesel i tyle samo bez tego numeru. Ludzie sami przychodzili i mówili, że to świetny pomysł, że pamiętają plany sprzed lat – opowiadał Godziek.

Obywatelski projekt uchwały ma zobligować władze Katowic do podjęcia działań w sprawie rozbudowy linii tramwajowej z Brynowa na południe Katowic. – Chodzi o powstanie wieloletniego planu tej inwestycji, przygotowania studium wykonalności, opracowanie różnych wariantów rozbudowy – wyjaśnia radny.
Dodaje, że Rada Miasta ma trzy miesiące czasu na rozpatrzenie projektu uchwały.

Tramwaj na południe KatowicChcą tramwaju do Ligoty i Piotrowic. Możliwe?

O co chodzi w projekcie? Tramwaj na południe Katowic... o tej inwestycji mówi się od kilkudziesięciu lat. Jednak jak dotąd w sprawie nie podjęto żadnych działań. Tymczasem brak dobrej komunikacji między centrum a południem staje się coraz bardziej dotkliwy.

W sumie w Katowicach zameldowanych jest ok. 290 tys. osób. Śródmieście zamieszkuje 29.702, niewiele mniej mieszkańców mają Ligota i Panewniki – 28.793 oraz sąsiednie Piotrowice i Ochojec – 23.624. Zdaniem pomysłodawców inicjatywy brak dobrej komunikacji między tymi dzielnicami, to m.in. powód wyludniania się centrum.
Do tej pory wszystkie urząd ucinał rozmowy o rozbudowie linii tramwajowej. Miasto chce bowiem stawiać na rozwój sieci kolejowej – budowę nowych przystanków – i skomunikowanie ich z dzielnicami poprzez linie autobusowe.

Godziek przekonuje, że jedno nie wyklucza drugiego: należy równolegle rozwijać sieć tramwajową i kolejową, bo mają inne funkcje. Dodaje, że inwestowanie w tramwaj jest łatwiejsze i pewniejsze.

Ale dopiero studium, opracowane przez specjalistów od transportu, ma dać odpowiedź na pytanie, czy pociągnięcie linii tramwajowej do Piotrowic i Ligoty jest możliwe, a jeśli tak, to w jakim wariancie.

Tramwaj na południe Katowic. Czy ta inwestycja jest możliwa? Potrzebna? Piszcie w komentarzach

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Co dalej z limitami płatności gotówką?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na katowice.naszemiasto.pl Nasze Miasto