Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

12,5 mln zł wyłożą Katowice na współorganizację i promocję Intel Extreme Masters

lota
12,5 mln zł wydadzą Katowice na współorganizację oraz promocję Intel Extreme Masters. Gotowy jest projekt uchwały w tej sprawie. Wydarzenie jest jednym z najważniejszych i największych e-sportowych turniejów na świecie, a od kilku lat finały IEM odbywają się w Spodku i Międzynarodowym Centrum Kongresowym.

Katowice planują przeznaczyć na współorganizację oraz promocję Intel Extreme Masters 12,5 mln zł w okresie między 2019 a 2023 rokiem. W przyszłym roku będzie to 2,4 mln zł, a w kolejnych latach kwota ta będzie powiększana o 50 tys. zł do poziomu 2,6 mln zł w 2023 roku. Odpowiedni projekt uchwały w tej sprawie jest już gotowy.

Przypomnijmy, że IEM odbywa się w Katowicach od 2013 roku. To jedno z najważniejszych i największych wydarzeń w naszym mieście, ale też jedna z największych imprez e-sportowych na świecie.

- W związku z rozwojem imprezy i coraz większym zakresem działań z nią związanych, konieczny jest wzrost nakładów finansowych przeznaczonych na ten cel przez miasto. Podczas kolejnych edycji oprócz samych mistrzostw planowana jest organizacja m.in.: targów gier komputerowych i nowych technologii IEM EXPO, turniejów dodatkowych, festiwalu filmowego powiązanego z tematyką gier i e-sportu oraz forum biznesowego (Global Esports Forum). Podobnie jak dotychczas, podjęte zostaną również globalne działania promujące IEM i miasto Katowice w środowisku graczy komputerowych oraz prowadzone będą transmisje z rozgrywek i wydarzeń dodatkowych – to fragment uzasadnienia projektu uchwały.

IEM 2018 w Katowicach odbywało się tak jak poprzednia edycja w dwa weekendy (24 i 25 lutego oraz między 2 a 4 marca). Łącznie wydarzenie przyciągnęło do Spodka i MCK aż 169 tys. osób. W szczytowym momencie transmisję online z pierwszego weekendu zmagań w Katowicach oglądało 2,2 mln osób, podczas gdy stream z drugiego weekendu w najlepszym momencie przyciągnął uwagę aż 1,7 mln osób. Z kolei transmisje na żywo, wideo z ciekawymi akcjami i inne publikacje w mediach społecznościowych - na Twitterze i Facebooku - dotyczące wydarzeń, które odbyły się w oba weekendy, osiągnęły 187 mln wyświetleń, generując zaangażowanie na poziomie 9,3 mln. 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na katowice.naszemiasto.pl Nasze Miasto