Wznowiony ruch na trasie Gdańsk - Kartuzy
- To efekt prac związanych z przebudową toru w rejonie przystanku Dzierżążno, posterunku Glincz oraz na wjeździe do Kartuz. Sprawne i bezpieczne podróże zapewni również przebudowa 7 przepustów - podaje Przemysław Zieliński z zespołu prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych.
PKP PLK zaznacza, że podróżni na stacji Kartuzy korzystać będą z tymczasowego peronu zlokalizowanego w sąsiedztwie przejazdu kolejowo-drogowego w ciągu ul. Gdańskiej.
- Nadal prowadzone są prace przy przebudowie stacji Kartuzy. Wzmacniany jest grunt, powstaje nowe odwodnienie oraz zbiornik retencyjny - dodaje Zieliński z PKP PLK. - Docelowo podróżni skorzystają z dwóch peronów – nowego jednokrawędziowego oraz wydłużonego obecnego. Wygodny dostęp osobom o ograniczonych możliwościach poruszania się zapewnią pochylnie.
Inwestycja pt. "Odcinek D – Roboty budowlane na linii kolejowej nr 229 odc. Glincz – Kartuzy" kosztuje blisko 180 mln zł. Koniec prac planowany jest do marca 2024 roku. W ramach budowy nowej łącznicy wykonano wykopy pod fundamenty wiaduktów kolejowych nad drogami wojewódzkimi nr 211 i 224.
- Łącznica umożliwi jazdę pociągów z Kościerzyny i Somonina przez Kartuzy w kierunku Trójmiasta bez konieczności zmiany czoła składu, co skróci czas podróży - zaznacza Przemysław Zieliński.
Ponadto inwestycja jest częścią dużego przedsięwzięcia - "Prace na alternatywnym ciągu transportowym Bydgoszcz – Trójmiasto". Projekt ma pomóc poprawić ofertę kolei w połączeniach dalekobieżnych regionalnych oraz aglomeracyjnych między wcześniej wspomnianymi miejscowościami.
- Lepsze skomunikowanie z innymi środkami transportu zapewnią zwiększona częstotliwość i punktualność kursowania pociągów pasażerskich - wyjaśnia Przemysław Zieliński z zespołu prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. - Pociągi pasażerskie pojadą szybciej, do 160 km/h, a towarowe do 120 km/h na odcinku Maksymilianowo – Kościerzyna i, odpowiednio, do 140 km/h oraz 100 km/h na odcinku Kościerzyna – Gdynia Główna. Lepsza przepustowość trasy pozwoli na zwiększenie liczby połączeń. Podróżni zyskają lepszy dostęp do kolei, a port w Gdyni możliwość odprawy większej liczby towarów przewiezionych koleją. Realizacja prac budowlanych w ramach projektu zaplanowana jest na lata 2022-2027.
Pijany i bez prawa jazdy uciekał przed policjantami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?