Ulica Tysiąclecia bez dziur, lepiej jedzie się ulicą Morcinka
We wtorek 12 marca prace rozpoczęły się na ulicy Morcinka. Drogowcy wyremontowali północną jezdnię ulicy Morcinka w kierunku alei Zagłębia Dąbrowskiego. Prace poza frezowaniem nawierzchni objęły także regulację wpustów deszczowych i ułożenie dwóch warstw nawierzchni asfaltobetonowej.
Wydział Inwestycji Drogowych na marzec i kwiecień zaplanował także całkowitą wymianę nawierzchni na ulicy Tysiąclecia (odcinek między skrzyżowaniami z al. Piłsudskiego i ul. 11 Listopada). Tutaj zakres prac jest podobny, jak w przypadku ul. Morcinka. W czwartek 4 kwietnia układana była tam pierwsza warstwa asfaltu.
Z powodu zamknięcia ulicy dla ruchu z obsługi wyłączony został przystanek autobusowy Gołonóg Tysiąclecia, a linia linia 645 od 13 marca kursuje objazdem przez ulice Kasprzaka i Kosmonautów.
Drogowcy wyremontują dłuższy niż to było zakładane wcześniej fragment tej ulicy. – Zdecydowaliśmy się rozszerzyć zakres remontu ulicy Tysiąclecia. Po zakończeniu prac na odcinku między aleją Piłsudskiego a ulicą 11 Listopada, drogowcy wyremontują także fragment od ronda przy ulicy 11 Listopada do wjazdu w osiedle przy ulicy Kasprzaka – mówił ostatnio Damian Rutkowski.
Tak więc po zakończeniu prac na fragmencie Tysiąclecia od ul. Piłsudskiego do 11 Listopada ekipy remontowe przeniosą się bliżej WORDu, Lidla i osiedla Kasprzaka. Wyremontowana zostanie też ulica Młodych. Po ułożeniu nowej nawierzchni po obu stronach szerokiej na 10 metrów ulicy wyznaczone zostaną również miejsca postojowe.
Drugi etap przebudowy ulicy Staszica i początek budowy nowej drogi
W mieście trwa także drugi etap całkowitej przebudowy ulicy Staszica. Obejmuje odcinek od ul. Ziemby do skrzyżowania z ul. Wojska Polskiego. Inwestycją zajmuje się Drogopol, a więc ta sama firma, która wykonała już pierwszą część prac drogowych, związanych z przebudową ul. Staszica. Poza przebudową kilometrowego odcinka ulicy, projekt przewiduje budowę ronda na skrzyżowaniu z ulicami Wojska Polskiego i Starocmentarną oraz dokończenie budowy drogi rowerowej wzdłuż ulicy Staszica i przez ulicę Wojska Polskiego połączenie jej z drogą rowerową w parku Hallera. Pojawi się także nowy chodnik.
Rozpoczęła się także w marcu budowa całkiem nowej drogi wzdłuż torów kolejowych od ul. Kolejowej i Poniatowskiego do wiaduktu w ul. Cupiała i Granicznej. Łącznik ulicy Kolejowej z aleją Zagłębia Dąbrowskiego ma mieć długość 900 metrów. Najważniejszą częścią inwestycji będzie wykonanie nasypu drogowego, równolegle do istniejących torów kolejowych i wykonanie skrzyżowania ulic Granicznej i Cupiała z przedłużeniem ul. Kolejowej.
To z kolei będzie wymagało przebudowy wiaduktu drogowego w ciągu ul. Cupiała. Pierwszeństwo w tym miejscu będą mieć kierowcy jadący od strony ul. Kolejowej, zaś wyjeżdżający od strony ulicy Łączącej będą musieli ustąpić im pierwszeństwa.
Z budową łącznika wiąże się częściowa przebudowa ronda przy ul. Konopnickiej, Kolejowej i Poniatowskiego, a także budowa w pobliżu kolejnego (w okolicy kliniki weterynaryjnej Wróblewscy), skąd ruch zostanie skierowany na nową drogę wzdłuż torów. Ta po nasypie połączy się z istniejącym wiaduktem w ciągu ul. Granicznej.
Na realizację tej inwestycji, wartej 20,8 mln zł, miasto otrzymało promesę dofinansowania z Banku Gospodarstwa Krajowego, w wysokości prawie 19,8 mln zł.
- Dzięki temu ruch tranzytowy z Będzina do Gołonoga i dalej, w kierunku byłej Huty Katowice, a dziś ArcelorMittal Poland, będzie się odbywał z pominięciem śródmieścia, wzdłuż torów kolejowych – mówi Marcin Bazylak, prezydent Dąbrowy Górniczej.
Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?