Nowy sezon Veturilo
Sezon 2024 w Veturilo zaczyna się 1 marca i potrwa do 30 listopada. Jak na razie nie ma informacji, żeby zniknęła tzw. przerwa zimowa w systemie rowerów miejskich chociaż apelowali o to chociażby niektórzy aktywiści miejscy. Rafał Trzaskowski mówił, że cieszy się przede wszystkim z faktu, że udało się utrzymać dotychczasowe stawki za wypożyczenie rowerów w Warszawie. Przypomnijmy, jak się kształtują:
- pierwsze 20 minut jazdy jest za darmo,
- przejazd krótszy niż godzina kosztuje złotówkę,
- druga godzina jazdy - 3 zł,
- trzecia - 5 zł,
- a czwarta i każda kolejna - 7 zł.
Pytania o rowery z fotelikami dla dzieci
To drugi sezon nowej formuły warszawskiego roweru miejskiego. Na stacjach stanęły nowe totemy informacyjne, poprzez które nie ma możliwości wypożyczania roweru. Konieczne jest pobranie udostępnionej w zeszłym roku nowej aplikacji, a także utworzenie tam konta i przelanie co najmniej 10 zł na konto. W 2023 roku pojawiły się też nowe rowery, które nie mają elektrozamków. Aby zakończyć przejazd należy zaparkować rower obok oznakowanego stojaka rowerowego, a następnie zamknąć blokadę O-lock. Niektórzy mieszkańcy pytali o możliwość stworzenia rowerów z fotelikami dla dzieci. Tak, żeby rodzic mógł wsiąść z dzieckiem na rower miejski, bo obecnie nie ma takiej możliwości. Póki co wyklucza takie zmiany dyrektor ZDM, Łukasz Puchalski.
- To są rowery wypożyczane nawet po 5-6 razy dziennie i wprowadzenie takiej zmiany nie jest proste. Analizowaliśmy coś takiego, ale na razie nie planujemy wprowadzenia. Chyba nie ma obecnie systemu roweru miejskiego, który by umożliwiał coś takiego i nie będziemy pionierami. Zresztą pilotażowo uruchomiliśmy rowery Veturilo do wypożyczenia dla dzieci na Polu Mokotowskim i to nie cieszyło się zbyt dużym zainteresowaniem. Raczej chcemy iść w rozwój floty rowerów elektrycznych, co niedługo będzie możliwe dzięki szykowanej infrastrukturze - mówił Puchalski.
Dyrektor ZDM, będący jednocześnie pełnomocnikiem ds. komunikacji rowerowej miał na myśli rozwój floty rowerów elektrycznych poprzez zasilanie ich z nowych latarni typu SAVA, które będą mogły służyć jako punkty ładowania - o czym już wkrótce. Obecnie z kolei flota miejskiego roweru w Warszawie wygląda następująco:
- 3295 rowerów,
- 328 stacji,
- 300 elektryków,
- 30 tandemów.
Mieszkańcy coraz chętniej warszawiacy wsiadają na jednoślady ze wspomaganiem elektrycznym. W 2023 roku wypożyczano je 924 935 razy, co stanowi niemal 19 proc. wszystkich wypożyczeń. Miejskie rowery łącznie wypożyczano w tym sezonie niemal 5 mln razy.
Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?