Pociągi pojadą szybciej
Rozpoczęły się prace na moście kolejowym nad Wartą na trasie z Kostrzyna nad Odrą w stronę granicy polsko-niemieckiej. Remont ponad czterystumetrowej przeprawy z czterema kratownicowymi i żelbetowymi przęsłami oraz odbudowa drugiego - nieczynnego od ponad dekady - toru, mają zlikwidować tak zwane wąskie gardło i zwiększyć przepustowości linii. To pozwoli na uruchomienie dodatkowych połączeń oraz poprawi warunki dla przewozu towarów koleją.
- Po zakończeniu prac prędkość pociągów zwiększy się dwukrotnie, bo do 120 kilometrów na godzinę. Bezpieczeństwo zapewnią cztery nowe rozjazdy wyposażone w system elektrycznego ogrzewania, co jest niezwykle ważne dla kursowania pociągów w trudnych warunkach zimowych - mówi Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Co zostanie zrobione?
Wykonawca zajął się już demontażem wyeksploatowanych stalowych elementów konstrukcji mostu. Obiekt zostanie oczyszczony i zabezpieczony przed warunkami atmosferycznymi. Prace obejmą także wzmocnienie przeprawy i uzupełnienie ubytków w podporach oraz przyczółkach, a także ułożenie nowych torów i odtworzenie balustrad. W ramach inwestycji wyremontowany zostanie także wiadukt kolejowy nad ulicą Niepodległości niedaleko stacji Kostrzyn nad Odrą, gdzie wymieniane będą tory. Prace na moście i wiadukcie w Kostrzynie mają się zakończyć pod koniec przyszłego roku.
Z korzyścią dla żeglugi
Inwestycja łączy się z realizowaną przez stronę niemiecką przebudową kolejowego mostu granicznego na Odrze między Kostrzynem a Küstrin-Kietz oraz pracami Wód Polskich na odcinku między mostami. Prace te sprzyjają rozwojowi transportu kolejowego i żeglugi.
- Strony zobowiązały się do współpracy w zakresie przebudowy torów do nowego mostu kolejowego nad Odrą w Kostrzynie na linii Tczew-Kostrzyn. Sam most przez Odrę będzie miał wysokość zapewniającą właściwe warunki transportu rzecznego, wymaganego do uzyskania V klasy żeglowności. To zwiększy możliwości komunikacyjne i ułatwi w sezonie zimowym prowadzenie akcji lodołamania - dodaje Mirosław Siemieniec.
Do czasu zakończenia prac przez stronę niemiecką, które również planowane są na koniec przyszłego roku, na odcinku między Kostrzynem nad Odrą a Küstrin-Kietz obowiązuje zastępcza komunikacja autobusowa.
ZOBACZ WIDEO: Kostrzyn nad Odrą. Będzie remont mostu kolejowego nad Wartą na strasie Kostrzyn-Berlin
Reklamy "na celebrytę" - Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?