Nad niezwykłą i spektakularną metamorfozą hotelu w katowickim Altusie, który oficjalnie działajuż pod szyldem Courtyard by Marriott Katowice City Centre pracował zespół architektów z krakowskiej pracowni Iliard.
– Głównym wyzwaniem tego projektu – jak przy większości hoteli, gdzie dochodzi do zmiany marki w trakcie życia obiektu – było przeprowadzenie remontu w sposób możliwie bezkolizyjny dla bieżącej działalności operacyjnej – mówi Wojciech Witek, współzałożyciel krakowskiej pracowni architektonicznej Iliard Architecture & Project Management, odpowiedzialnej za projekt wnętrz nowego hotelu.
– Było to szczególnie trudne w tym konkretnym przypadku, gdzie śmiała wizja inwestora wyniosła niemal wszystkie przestrzenie wspólne na najwyższe, 27. piętro budynku. W stworzeniu wyjątkowego konceptu restauracji pomogli nam eksperci w zakresie rozwiązań Food & Beverages dla hoteli z zaprzyjaźnionej pracowni Grycaj Design – dodaje.
Courtyard by Marriott Katowice już oficjalnie otwarty ZDJĘCIA
Przypomnijmy, że decyzja o tym, że w Altusie powstanie Courtyard by Marriott została ogłoszona na początku tego roku. Prace remontowe trwały niemal rok. W tym czasie w Altusie cały czas działał hotel. W efekcie metamorfozy w budynku powstała m.in. najwyżej położona restauracja i bar w regionie – 27th Floor, zajmująca całe 27 piętro. To około 600 m kw. powierzchni z 250 miejscami siedzącymi (ok. 400 stojącymi). Lokal jest dostępny dla gości hotelu, ale też wszystkich mieszkańców regionu.
W sumie w Courtyard by Marriott w Katowicach jest 151 pokoi. Apartamenty znajdują się na piętrach od 19 do 26. W części hotelowej dominują stonowane kolory z palety błękitów, zieleni, szarości i czerni zestawione z naturalnymi materiałami.
– Aby nadać wnętrzom jeszcze bardziej elegancki charakter, zastosowaliśmy malowaną proszkowo na kolor antracytowy blachę stalową, subtelne mosiężne detale i ciekawą sztukę, która zawisła na ścianach – tłumaczy Agnieszka Kucharczyk, architekt i lider projektu z ramienia pracowni Iliard. – Nietuzinkowy dobór wyposażenia podkreśla prestiż hotelu, meble wykonane przy użyciu forniru z orzecha amerykańskiego ocieplają wnętrza, a użyte kolory i wykładziny z ciekawym wzorem nadają im świeży wygląd. Równie ważny był dla nas komfort użytkowania pomieszczeń – ten został zapewniony dzięki najwyższej jakości elementom, takim jak wygodne łóżka i materace, fotele z podnóżkami czy podświetlane lustra w łazienkach – dodaje.
Z kolei przestrzeni parteru znalazła się przestronna recepcja z trzema satelitami do obsługi gości, a także strefa miękkich siedzisk, mini market, bagażownia czy business corner. Wszystkie zaprojektowane na nowo przestrzenie utrzymane są w standardzie sieci Courtyard by Marriott.
– Wraz z uruchomieniem hotelu Courtyard by Marriott Katowice sieć Marriott International w Polsce powiększyła się do 12 hoteli i przekroczyła 3000 pokoi. Altus to najbardziej rozpoznawalny budynek w regionie, co w połączeniu z jego biznesowym charakterem i lokalizacją w samym centrum Katowic powoduje, iż jest to doskonałe miejsce dla hotelu takiego jak Courtyard by Marriott – mówi Janusz Mitulski, dyrektor rozwoju sieci Marriott na Europę Środkową i Wschodnią.
Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?