Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Budowa podziemnej drogi w Nowym Centrum Łodzi wreszcie posuwa się naprzód

Piotr Jach
Piotr Jach
Gdyby prace toczyły się zgodnie z terminem, podziemna droga w Nowym Centrum Łodzi powstająca w śladzie ul. Hasa, dawno byłaby już gotowa. 

Jej  budowa opóźniła się jednak o rok. Pocieszeniem pozostaje tylko fakt, że rozpoczęte prace konstrukcyjne posuwają się w tempie nastrajającym optymistycznie.

ZDJĘCIA I WIĘCEJ INFORMACJI - KLIKNIJ DALEJ
Gdyby prace toczyły się zgodnie z terminem, podziemna droga w Nowym Centrum Łodzi powstająca w śladzie ul. Hasa, dawno byłaby już gotowa. Jej budowa opóźniła się jednak o rok. Pocieszeniem pozostaje tylko fakt, że rozpoczęte prace konstrukcyjne posuwają się w tempie nastrajającym optymistycznie. ZDJĘCIA I WIĘCEJ INFORMACJI - KLIKNIJ DALEJ Materiały prasowe
Gdyby prace toczyły się zgodnie z terminem, podziemna droga w Nowym Centrum Łodzi powstająca w śladzie ul. Hasa, dawno byłaby już gotowa. Jej budowa opóźniła się jednak o rok. Pocieszeniem pozostaje tylko fakt, że rozpoczęte prace konstrukcyjne posuwają się w tempie nastrajającym optymistycznie.

Na budowie ulicy, której jezdnia będzie biec 6 metrów pod powierzchnią gruntu, zakończyło się właśnie stawianie ścian szczelinowych.
– Można będzie teraz przystąpić do budowy ich żelbetowych stropów, które zamkną tunel jezdni – wyjaśnia Marcin Sołtysiak, kierownik kontraktu.

Kiedy ten „sufit” już powstanie, rozpocznie się wybieranie ziemi z przekroju nowej ulicy. W dalszej kolejności wykonywane będą prace na powierzchni, która zmieni się w kolejny woonerf.

– Górę oddamy mieszkańcom: do spacerów, wypoczynku i łatwego przejścia pomiędzy dworcem ŁódźFabryczna a EC1. Otworzymy dzięki temu kolejny kwartał śródmieścia. Ułatwimy piesze podróże, łącząc miasto – mówi Agnieszka Kowalewska-Wójcik, dyrektor Zarządu Inwestycji Miejskich.

Podziemna droga o szerokości 10 metrów i wysokość ponad 4 metrów, będzie miała po jednym pasie ruchu w obu kierunkach. Będzie zaczynać się zjazdem pod ziemię przy ul. Kilińskiego, co już zaczyna być widoczne, i dochodzić do ronda pod al. Rodziny Scheiblerów. Obsługiwać będzie podziemne parkingi (ten pod dworcem oraz planowany pod rynkiem im. Katarzyny Kobro) oraz budynki, które dopiero powstaną w Nowym Centrum Łodzi, jak m.in. biurowiec, hotel i wielorodzinny dom planowany na terenach kupionych przez firmę Ghelamco – dokładnie pomiędzy dworcem kolejowym a budynkami EC1.

Trwająca w NCŁ budowa podziemnej drogi nastręcza jak na razie wielu problemów jej sąsiadom – z powodu prac budowlanych zlikwidowany został parking koło EC1 oraz tzw. biedaparking przy zbiegu ul. Hasa z ul. Targową. W całej okolicy miejsca parkingowe są na wagę złota.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Maciej Wąsik zeznaje przed komisją śledczą. Doszło do awantury

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lodz.naszemiasto.pl Nasze Miasto