Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Budowa Grundmanna w Katowicach finiszuje - ZDJĘCIA. W październiku testy, w listopadzie rozpoczną się odbiory końcowe linii tramwajowej

Aneta Kasprzyk
Aneta Kasprzyk
Wideo
od 16 lat
Kończą się prace przy budowie linii tramwajowej na ulicy Grundmanna w Katowicach. Prace przechodzą na kolejną część, od strony Silesii. Ten etap prac potrwa około 6-8 tygodni. Na koniec zostaną roboty polegające na betonowaniu przy wiadukcie DTŚ. Na przełomie października i listopada rozpoczną się przejazdy próbne, testowanie podstacji, a od listopada wznowiony będzie ruch tramwajowy w tym miejscu.

Zobacz zdjęcia z budowy TUTAJ
Przebudowa Grundmanna w Katowicach na finiszu. W listopadzie ruszy linia tramwajowa łącząca Chorzowską i Gliwicką, całkowicie zostanie przywrócony ruch w tym miejscu. Tramwaje Śląskie informują, ze pierwsze testy nowego łącznika tramwajowego zostaną przeprowadzone na przełomie października i listopada, by pod koniec jesieni ruszył pełną parą.

Kończą się prace przy budowie linii tramwajowej na ulicy Grundmanna. Ruch zostanie uruchomiony jesienią

Budowa nowego łącznika tramwajowego rozpoczęła się w połowie ubiegłego roku. Prace na placu budowy linii tramwajowej przy ulicy Grundmanna, która połączy ulice Chorzowską z Gliwicką właśnie finiszują.

- Wznowienie ruchu na ulicy Grundmanna planujemy w listopadzie 2023 roku - przekazał Krzysztof Kopfel, główny specjalista jednostki realizującej projekt w spółce Tramwaje Śląskie. - Jesteśmy już na końcówce tej inwestycji trwającej od ubiegłego roku -wyjaśnił.

W październiku testy linii, w listopadzie rozpoczną się odbiory końcowe inwestycji

Przypomnijmy, że inwestycja realizowana jest w ramach „Zintegrowanego Projektu modernizacji i rozwoju infrastruktury tramwajowej w Aglomeracji Śląsko – Zagłębiowskiej wraz z zakupem taboru tramwajowego". Projekt obejmuje 43 zadania infrastrukturalne, zakup taboru oraz pojazdów specjalistycznych. Przedsięwzięcie podzielono na trzy etapy. Etap I obejmuje 26 zadań infrastrukturalnych, między innymi zadanie związane z zakupem taboru oraz zadanie dotyczące zakupu specjalistycznych pojazdów technicznych. Etap II obejmuje 13 zadań infrastrukturalnych, natomiast Etap III cztery zadania infrastrukturalne. Wspomniane zdania realizowane są na terenie dziesięciu miast Aglomeracji: Będzina, Bytomia, Chorzowa, Dąbrowy Górniczej, Katowic, Mysłowic, Rudy Śląskiej, Sosnowca, Świętochłowic i Zabrza.

- Trzyetapowy projekt dobiega końca. Przy ulicy Gliwickiej zasadnicze prace zostały już wykonane, pozostały jedynie roboty wykończeniowe, ścieżki rowerowe. II etap wzdłuż ulicy Grundmanna też ma już za sobą zasadnicze prace, tutaj także trwają roboty wykończeniowe - podaje Kopfel. - Etap III to budowa nowej podstacji. We wrześniu planujemy montaż wszystkich urządzeń i od października rozpoczniemy pomiary i weryfikację działania urządzeń. To też zakończy się pod koniec października. W listopadzie rozpoczną się odbiory końcowe - precyzuje główny specjalista jednostki realizującej projekt w spółce Tramwaje Śląskie.

Koniec tymczasowej organizacji ruchu, pozostały prace końcowe przy trzecim etapie budowy linii tramwajowej

Realizowany projekt ma poprawić sprawność systemu komunikacji publicznej. W celach inwestycji założono między innymi poprawę ogólnego wizerunku, atrakcyjności i komfortu systemu transportu publicznego dla podróżnych; zintegrowanie istniejących systemów komunikacji publicznej w Aglomeracji Śląsko–Zagłębiowskiej oraz zmniejszenie udziału komunikacji indywidualnej na rzecz komunikacji publicznej i ograniczenie negatywnego oddziaływania transportu tramwajowego na środowisko. Cele inwestycji są spójne z celami osi priorytetowej VI Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko tj. większym wykorzystaniem niskoemisyjnego transportu miejskiego poprzez rozwój i integrację systemów publicznego transportu zbiorowego w miastach.

- Najbardziej zaawansowane prace są obecnie przeprowadzane na etapie trzecim inwestycji. Dzisiaj, w czwartek 7 września zmieniamy organizacje tymczasową. Kończymy pierwszy etap Chorzowskiej jezdni. 7-8 września zostanie ona udrożniona i przechodzimy na kolejna część, czyli od strony gdzie znajduje się Silesia. Tam będziemy przechodzić torowiskiem. Te prace też potrwają około 6-8 tygodni. Na sam koniec zostaną jeszcze roboty polegające na betonowaniu przy wiadukcie DTŚ. Też to zostanie zakończone mniej więcej w tym terminie. Na przełomie października i listopada rozpoczniemy przejazdy próbne, testowanie podstacji i od listopada wznawiamy ruch tramwajowy docelowo - wylicza końcowe etapy prac przy inwestycji Kapfel.

Wartość całkowita Projektu wynosi 1 223 241 166,20 zł w tym wartość wydatków kwalifikowanych 923 255 985,65 zł, a planowana wysokość dofinansowania 599 596 904,77 zł. Głównym celem projektu jest usprawnienie istniejącego systemu komunikacji publicznej na terenie Aglomeracji Śląsko-Zagłębiowskiej poprzez zwiększenie udziału przyjaznego środowisku transportu tramwajowego.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na katowice.naszemiasto.pl Nasze Miasto