W czasie gdy zimowa aura już prawie za nami, mieszkańcy dwóch śląskich miast mogą korzystać z ładnej pogody i nie muszą tracić czasu na przygotowywanie posiłków – Wolt, jedna z najlepiej rozwijających się firm z obszaru nowych technologii w Europie, nagrodzona m.in. przez Apple, zapewnia że dostarczy jedzenie z wybranej restauracji nawet w 35 minut.
– Sugerując się imponującymi wynikami z innych miast oraz odpowiadając na prośby klientów, zdecydowaliśmy się udostępnić innowacyjną aplikację także dla mieszkańców Gliwic i Katowic – mówi Nicolas Jedraszak z Wolt Polska. – Aktualnie Wolt działa w 14 krajach w Europie i zrzesza ponad milion zarejestrowanych użytkowników - dodaje
Ślązacy lubią poznawać nowe smaki
Dlaczego Śląsk? Zdaniem przedstawicieli firmy Wolt, mieszkańcy naszego regionu lubią dobre jedzenie, są bardziej otwarci na poznawanie nowych smaków i coraz częściej decydują się na konsumpcję posiłków z ulubionych restauracji w domu lub pracy. Oszczędzają czas na przejazdy oraz oczekiwanie w lokalu na jedzenie. Wolt współpracuje w każdym mieście z najlepszymi restauracjami - w Gliwicach m.in. z Szamma, Korova Burger, Pasja z Pieca, Git & Fit Zdrowe Miejsce, Pataya Sushi, Thai Vege, Nie Mów Tak Nie Mów Nie. W Katowicach firma liczy ponad 30 partnerów m.in. Pasibus, Sakana Sushi, Królestwo, Souvlaki, Novo, Spencer, Pierogi Świata, Żurownia.
- Aplikacja Wolt słynie ze starannego doboru restauracji i doskonałej obsługi klienta. Usługa pozwala na wybór odpowiedniego lokalu spośród tych, które są w pobliżu klienta, a sam proces składania zamówienia to zaledwie kilka kliknięć. Jednocześnie klient może śledzić przebieg realizacji zamówienia w czasie rzeczywistym, od przygotowania posiłku aż po trasę kuriera. Responsywność BOK, czyli średnio 32 sekundy przez live chat, jest jedną z najszybszych na rynku - tłumaczy Julia Dedo z Wolt Polska
Wolt przywozi jedzenie na skuterach i rowerach
W jaki sposób realizowane są dostawy? Wolt wykorzystuje transport rowerami, skuterami i samochodami, a doręczenie zajmuje 35 minut, łącznie z czasem przygotowywania posiłków, które są dostarczane w podgrzewanych lub termicznych torbach. Koszt dostawy zaczyna się od 4,99 zł.
W bieżącym roku firma zamierza rozszerzyć ofertę restauracji oraz zasięg swoich usług o kolejne obszary we wszystkich dotychczasowych lokalizacjach.
Wolt czy Pyszne.pl? Jakie są różnice?
Obecnie najpopularniejszą aplikacją do zamawiania jedzenia w Polsce jest aplikacja Pyszne.pl. Teraz ma silną konkurencją w postaci aplikacji Wolt. Obie usługi zasadniczo się od siebie nie różnią. Podobny interfejs i oferta restauracyjna gwarantują prosty i szybki wybór posiłku. Widać jednak pewne rozbieżności w sposobie korzystania z obu aplikacji. Po zainstalowaniu aplikacji Wolt jesteśmy zmuszeni do rejestracji za pomocą Facebooka lub e-maila. Od razu też musimy wybrać miasto, w którym mieszkamy i tylko z restauracji w tym mieście możemy zamawiać jedzenie. Tracą na tym mieszkańcy mniejszych miejscowości, którzy większy wybór posiłków znajdą w aplikacji Pyszne.pl. Ostatecznie jednak koszt zamówienia w aplikacji Wolt jest średnio o złotówkę niższy. Mniej też zapłacimy za transport jedzenia do domu.
Wolt zaczynał w Skandynawii. Teraz działa w całej Europie
Wolt to firma założona w Finlandii w 2014 roku. To usługa, która pomaga odkryć i dostarczyć jedzenie z najlepszych restauracji w mieście - działa w aplikacji mobilnej i na wolt.com. Znajdź restaurację, wybierz dania i zamów: do domu, do pracy, do odbioru w lokalu lub do zjedzenia przy stoliku. Wolt to platforma łącząca głodnych ludzi, restauratorów tworzących i sprzedających świetne jedzenie, oraz tych, którzy chcą elastycznie zarabiać dostarczając zamówienia. Po pozyskaniu około 15 milionów euro z funduszy inwestycyjnych, Wolt kontynuował ekspansję. Dziś operuje w 14 krajach - w Finlandii, Danii, Szwecji, Norwegii, Estonii, Łotwie, Litwie, Gruzji, Węgrach, Czechach, Polsce, Izraelu, Grecji i Chorwacji. Inwestorami są Ilkka Paananen, CEO firmy Supercell, Risto Siilasmaa, prezes Nokia, EQT Ventures, oraz Niklas Zennström, założyciel Skype. Wolt ma ponad 300 pracowników, 1 000 000+ zarejestrowanych użytkowników, 3 tys. restauracji i ponad 3 tys. kurierów. Działa w ponad 50 miastach w Europie i wciąż się rozwija. Dyrektorem generalnym jest Miki Kuusi, wyróżniony w prestiżowym rankingu Forbes 30-under-30.
Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?