Zostanie otwarta pod koniec tego roku, wówczas będzie najkrótszą trasą łączącą wschodnią i zachodnią część centrum Katowic.
Do tunelu weszliśmy od strony ulicy Słowackiego, po krótkim spacerze po 300-metrowej drodze, na której właśnie wylewane są kolejne warstwy nawierzchni, wyszliśmy w okolicę ul. Młyńskiej i Pocztowej.
Tu budowniczy z placu Szewczyka właśnie rozebrali mur oporowy, który zabezpieczał inwestycję na placu Szewczyka przed osuwającą się ziemią. Mur był w miejscu, w którym będą znajdowały się wjazd i wyjazd z podziemnego tunelu. Dalej jest węzeł wschodni - skrzyżowanie ulic św. Jana i Dworcowej.
Tunel zostanie otwarty dla samochodów dwa miesiące po otwarciu nowej hali dworca. Będzie jednocześnie drogą dojazdową do podziemnych parkingów pod placem Szewczyka, a także trasą przelotową przez centrum stolicy województwa. Obecnie kierowcy, aby dostać się z zachodniej do wschodniej części Śródmieścia, muszą jeździć objazdami.
Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?