- Prace w przejściu wykonywane są połówkowo, tzn. jedna strona przejścia jest wyłączona z użytku i tu prowadzone są roboty, a druga dostępna jest dla pasażerów - wyjaśnia Jacek Karniewski, rzecznik prasowy PKP PLK.
Gruntowna przebudowa stacji w Załężu prowadzona jest w ramach większego zadania, które zakłada modernizację ostatniego fragmentu szlaku kolejowego na linii Katowice-Gliwice. Prace rozpoczęły się kilka miesięcy temu. Remont szlaku obejmie wymianę torów na długości 10,6 kilometra na odcinku Katowice - Chorzów Batory, ale nie tylko. W ramach inwestycji na stacji Chorzów Batory przebudowanych zostanie pięć rozjazdów, tory, słupy sieci trakcyjnej i słupy oświetleniowe. Zaś na całej remontowanej trasie wymienione zostaną sieć trakcyjna i urządzenia sterowania ruchem kolejowym, a zabiegom konserwacyjno-naprawczym poddanych zostanie 18 obiektów inżynieryjnych, czyli mosty, wiadukty i przepusty.
Rewitalizacja pochłonie 52,3 miliona złotych i potrwa do końca listopada 2015 roku. Wykonawcą prac jest firma ZUE S.A, z którą Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę na tę inwestycję pod koniec marca.
Po zakończeniu remontu przystanek w Załężu będzie nie do poznania. Oprócz nowej nawierzchni peronów, odnowionego przejścia pod nimi i nowej wiaty nad nimi, mają się tu pojawić także ławki, kosze na śmieci, tablice informacyjne, nowe oświetlenie i nagłośnienie - wszystko to, czego brakowało od lat.
Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?