– Po raz kolejny sprawiliśmy, że do Katowic przyjechała rekordowa liczba gości. VIII Europejski Kongres Gospodarczy był wyraźnie większy od poprzednich edycji, a jednocześnie dzięki projektowi European Start-up Days, zaprezentował swoje nowe oblicze – mówi Wojciech Kuśpik, inicjator EEC, prezes Grupy PTWP. – Kongres daje impuls nowym projektom gospodarczym i jednocześnie dla działających w regionie przedsiębiorców stanowi jeden z najgorętszych i najbardziej zapracowanych okresów w roku – dodaje.
Wydarzenie chwalą też władze Katowic. – Z satysfakcją przyznaję, że od osób z zagranicy, które uczestniczą w wielu imprezach o podobnym charakterze otrzymuję sygnały, że Europejski Kongres Gospodarczy w Katowicach to impreza na najwyższym poziomie organizacyjnym. Kongres to dla Katowic wydarzenie kluczowe, które - co potwierdzają sami uczestnicy - jest skutecznym narzędziem transformacji wizerunku miasta – mówi Marcin Krupa, prezydent Katowic.
Tegoroczna edycja Kongresu objęła ponad 120 debat, a wśród wiodących tematów i zagadnień największej biznesowej konferencji w Europie Centralnej znalazły się: problemy i przyszłość Unii Europejskiej w skomplikowanej sytuacji geopolitycznej, zależności między energetyką, polityką ochrony klimatu i rozwojem nowoczesnego przemysłu, digitalizacja gospodarki oraz innowacje i nowe technologie.
Nowością tegorocznej edycji EKG były European Start-up Days, podczas których zaprezentowano 100 najlepszych start-upów, odbyły się debaty z udziałem 50 panelistów i dwa dni rozmów skoncentrowanych na możliwościach rozwoju młodego biznesu, dobrych praktykach dla początkujących, czy o możliwych źródłach finansowania.
– Z jednej strony mamy korporacje, które szukają innowacji, a z drugiej start-upy, które szukają skali. Żeby te światy mogły ze sobą współpracować, musimy tworzyć platformy do tej współpracy. Taka właśnie jest idea European Start-up Days. Z jednej strony największy kongres gospodarczy, w którym udział wzięło 8 tysięcy uczestników, a z drugiej po raz pierwszy European Start-up Days z 2 tysiącami uczestników. Wspólnie stanowi to największy tego typu event łączący start-upy i korporacje w tej części Europy, a może i nawet w całej Europie – podsumowuje Dariusz Żuk, prezes Business Link Poland.
Europejski Kongres Gospodarczy 2016 i European Start Up Days za pośrednictwem telewizji, prasy, radia i portali internetowych relacjonowało ponad pięciuset pięćdziesięciu dziennikarzy reprezentujących niemal 200 redakcji.
- W efekcie w polskich mediach powstało blisko 6 tysięcy publikacji dotyczących lub wzmiankujących to wydarzenie. Dodatkowo ponad 4 tysiące razy wspominano o katowickiej imprezie w mediach społecznościowych. Ekwiwalent reklamowy, czyli kwota, jaką należałoby przeznaczyć na reklamy o tej samej powierzchni i czasie antenowym, oszacowana na dzień 15 czerwca przekroczyła już 28 milionów złotych w przypadku Europejskiego Kongresu Gospodarczego i 3 miliony złotych dla European Start-up Days – wyliczają przedstawiciele EKG.
Strefa Biznesu: Polacy chętniej sięgają po krajowe produkty?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?