Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Pyrzowice: ruszyła budowa płyty postojowej dla beingów 737, 757 i airbusów 320

dn
Tak ma wyglądać lotnisko w Pyrzowicach, ale dopiero w 2032 roku
Tak ma wyglądać lotnisko w Pyrzowicach, ale dopiero w 2032 roku arc
To będzie największa inwestycja w historii lotniska w Pyrzowicach. W ciągu dwóch lat powstanie tu m.in. 15 miejsc na płycie postojowej dla samolotów, w tym trzy dla ogromnych boeingów 757. Koszt budowy to aż 81 milionów złotych!

Górnośląskie Towarzystwo Lotnicze SA, po zakończeniu inwestycji modernizacji hangaru technicznego i rozpoczęciu prac budowlanych przy nowym tego typu obiekcie, przystąpiło do realizacji kolejnego etapu największego w historii Międzynarodowego Portu Lotniczego Katowice w Pyrzowicach programu inwestycyjnego.

W czwartek podpisano umowę na wykonanie robót budowlanych w ramach największej, zarówno pod względem kosztów jak
 i skali robót, inwestycji w dotychczasowej działalności portu.

Czytaj także: Pyrzowice. Jeśli dziś jest piątek, to do Warszawy nie lecimy

Prace związane z rozbudowę płaszczyzny postoju samolotów PPS 1 w kierunku wschodnim wraz z modernizacją dróg kołowania E1, E2 i D, rozpoczną się już w maju.Kosztem 81 mln zł brutto, w przeciągu 113 tygodni (czyli dwóch lat), powstanie 149 tys. m2 nowych nawierzchni lotniskowych. Prace budowlane zrealizuje polski oddział niemieckiej firmy Max Bögl.



W ramach robót budowlanych powstanie nowa płyta postojowa o powierzchni 110 tys. m2 z piętnastoma stanowiskami postojowymi dla dziesięciu samolotów kodu C (np. Airbus A320, Boeing 737) i trzech kodu D (np. Boeing 757) lub zamiennie siedmiu kodu C i pięciu kodu D.

W części zachodniej w rejonie istniejącej płyty postojowej PPS-1 przewidziano trzy miejsca postoju samolotów wielkości Boeinga 757 oraz cztery miejsca dla Airbusów A320 lub Boeingów 737.

W części wschodniej w rejonie hangarów technicznych do obsługi samolotów przewidziano sześć miejsc postoju samolotów wielkości Airbusa A320/Boeinga 737 lub zamiennie na trzy Airbusy A320/Boeingi 737 i dwa większe samoloty np. typu Boeing 757.

Wykonana płaszczyzna będzie wyposażona w infrastrukturę umożliwiającą wprowadzenie w przyszłości CAT II operacji lotniczych (wprowadzenie CAT II operacji lotniczych umożliwi przyjmowanie samolotów przy widzialności nie mniejszej niż 350 metrów i podstawie chmur nie niższej niż 30 metrów).

Ponadto w ramach umowy rozbudowana zostanie droga kołowania E1 i E2, co umożliwi korzystanie z nich przez statki powietrzne kodu 4E (np. Boeing 747). W tym fragmencie inwestycji łącznie powstanie 30 tys. m2 nowej nawierzchni lotniskowej. Do obsługi samolotów kodu 4E zostanie dostosowana także droga kołowania D. W tym miejscu powstanie 9.200 m2 nowych nawierzchni lotniskowych.

Podobnie jak w przypadku płyty postojowej
nr 1 rozbudowane drogi kołowania umożliwią wprowadzenie w przyszłości CAT II operacji lotniczych.

Całość przedsięwzięcia realizowana jest w ramach unijnego projektu nr POIiŚ 6.3-4 z indykatywnej listy projektów kluczowych Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007 -2013, dla którego w najbliższych tygodniach planowane jest złożenie wniosku o dofinansowanie do Instytucji Wdrażającej, jaką jest Centrum Unijnych Projektów Transportowych.

od 12 lat
Wideo

Wybory samorządowe 2024 - II tura

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na katowice.naszemiasto.pl Nasze Miasto