Autobusy przegubowe mają mieć 140 miejsc, w tym 25 proc. siedzących, miejsce na wózek dziecięcy i dwa na inwalidzki. Zaś jednoczłonowe - 86 miejsc, w tym 25 proc. siedzących i po jednym miejscu na wózki inwalidzkie i dziecięce. Wszystkie autobusy winny być niskopodłogowe i w całości klimatyzowane, a także z zainstalowanym wewnątrz monitoringiem.
PKM w przetargu zapisał, że nowe pojazdy mają być ekologiczne, ale nie będą to hybrydy, których przedsiębiorstwo nie ma.
- Autobusy będą z silnikami diesla z najwyższą normą emisji spalin - wyjaśniał Paweł Cyganek, dyrektor ds. ekonomiczno - finansowych i inwestycyjnych w PKM Katowice. Przyznawał jednocześnie, że spółka rozważała zakup hybryd, ale zwyciężyły kwestie finansowe: w najbliższych latach za tę samą kwotę PKM kupi więcej dieslów niż hybryd
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?