Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Od czwartku nowa organizacja ruchu w Ligocie. Przez budowę centrum przesiadkowego WIZUALIZACJE, ZDJĘCIA

Justyna Przybytek
Węzeł przesiadkowy Ligota
Węzeł przesiadkowy Ligota Mat. Prasowe
Budowa węzła przesiadkowego w Ligocie wchodzi w drugą, decydującą fazę. Od czwartku (4 stycznia) zmieni się organizacja ruchu na Panewnickiej i Zielonogórskiej. Zmiany będą obowiązywały do połowy tego roku, czyli aż do zakończenia budowy węzła.

Budowa węzła przesiadkowego w Ligocie wchodzi w drugą, decydującą fazę. Od czwartku budowlańcy zajmą drugi - południowy - pas ulicy Panewnickiej. Dotąd ten pas ruchu był przejezdny, zaś zamknięta była nitka północna, na której wykonywano nową nawierzchnię z betonu asfaltowego. Teraz sytuacja będzie odwrotna, mimo to ruch ulicą wciąż będzie jednokierunkowy w stronę ulicy Kolejowej. To jednak nie koniec zmian w Ligocie.

- Ruch w jednym kierunku zostanie wprowadzony również na ulicy Zielonogórskiej w stronę ulicy Panewickiej. Z kolei dojazd do ul. Zielonogórskiej będzie możliwy od ul. Koszalińskiej. Zmiany spowodowane są koniecznością wykonania prac w ramach drugiego etapu realizacji inwestycji - wyjaśnia Mateusz Bednarczyk, kierownik budowy w firmie Skanska.

Drugi etap budowy węzła Ligota, który powstaje naprzeciw dworca kolejowego, potrwa do końca budowy centrum przesiadkowego, czyli zgodnie z harmonogramem, do połowy 2018 roku. Budowa kosztuje około 9,1 mln zł.

W ramach inwestycji powstanie parking naziemny ze 110 miejscami. Tuż obok będą zadaszone perony autobusowe oraz miejsca oczekiwania. Będzie tu też strefa Kiss&Ride, z przeznaczeniem dla krótkotrwałego postoju do ok. 3 minut, parking dla rowerów i taksówek. Centrum przesiadkowe będzie obsługiwało połączenia: autobus - pociąg - komunikacja indywidualna.

Dwa ronda przy węźle Ligota

Budowa węzła trwa już od wielu miesięcy. W pierwszym etapie inwestycji generalny wykonawca - Skanska - wykonała prace po południowej stronie ul. Panewnickiej, w tym: kanalizację deszczową, przebudowę ciepłociągu, sieci elektroenergetycznej, teletechnicznej i gazowej.

- Zbudowano także dwa ronda wraz z pierścieniami, jezdnię asfaltobetonową pomiędzy rondami oraz chodniki przy placu ks. Grzondziela - wymieniają urzędnicy z Biura Prasowego Urzędu MIasta w Katowicach. Powstały też fundamenty wiaty przystankowej oraz rowerowej, a już wkrótce staną tu ściany wiaty rowerowej.

- Zaawansowane są także prace związane z budową drogi dojazdowej do węzła przesiadkowego i parkingów. Przebudowano sieci kanalizacji sanitarnej. Trwa również budowa kanalizacji deszczowej, przebudowa sieci elektroenergetycznej oraz teletechnicznej na tym obszarze - dodają urzędnicy.

FInał prac w połowie 2018 roku

Węzeł Ligota będzie pierwszym oddanym do użytku w Katowicach.

- Do 2019 roku będziemy mieli zakończone cztery inwestycje tego typu. Mieszkańcy będą mogli korzystać z przesiadek pomiędzy środkami komunikacji publicznej oraz przesiadać się z samochodów na autobus czy pociąg - podkreśla Marcin Krupa, prezydent Katowic.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na katowice.naszemiasto.pl Nasze Miasto