- Rozpoczęcie prac planowane jest na przełom 2012 i 2013 roku - zapowiada Rafał Czechowski, rzecznik firmy Stalexport Autostrada Małopolska S.A., koncesjonariusza A4. - Do końca 2013 roku węzeł powinien być gotowy - dodaje.
Węzeł zostanie rozbudowany o nową łącznicę i rondo w ciągu ulicy Obrzeżnej Zachodniej. Rondo umożliwi m.in. dodatkowy zjazd z Mysłowic w kierunku Katowic.
Dziś węzeł ma trzy łącznice w relacjach Kraków-Mysłowice Centrum, Mysłowice Centrum-Katowice i Katowice-Mysłowice Centrum. Po zakończeniu prac będzie jeszcze łącznica relacji Brzezinka-Katowice, Brzezinka-Kraków, Katowice-Brzezinka i Kraków-Brzezinka.
- Rozbudowa węzła dostosuje autostradę do najwyższych standardów dróg w kraju i zwiększy bezpieczeństwo podróżujących nią kierowców - tłumaczył Rafał Czechowski. Uspokaja też: po zakończeniu prac odcinek autostrady od węzła Mysłowice do węzła Murckowska w Katowicach w dalszym ciągu pozostanie bezpłatny.
Przebudowa wiązać się będzie natomiast z dodatkowymi utrudnieniami na czas prowadzenia prac, o których - jak zapewnia zarządca autostrady - poinformuje na czas. Już teraz jednak kierowcy zjeżdżający w Mysłowicach z A4 muszą zmagać się ze zwężoną do jednego pasa ulicą Obrzeżną Zachodnią od granicy z Katowicami. Firma Skanska wymienia tu asfalt. Wyremontuje też nawierzchnię na wiadukcie nad ulicą Batorego w ciągu Obrzeżnej Zachodniej i na ulicy Mikołowskiej. Prace w rejonie zjazdu na autostradę potrwają do końca września.
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?