Od środy na dworcu PKP w Katowicach działa punkt obsługi pasażera KZK GOP. Podróżni, m.in. ci przesiadający się z pociągu w tramwaj albo autobus, będą w nim mogli kupić bilet, sprawdzić rozkłady jazdy, zapłacić mandat za jazdę na gapę, albo od takiego złożyć odwołanie.
Punkt będzie czynny w dni robocze od 8 do 18, a w soboty między 9 a 15. Będzie czwartym POP-em uruchamianym przez KZK GOP, obecnie takie działają w Sosnowcu, Bytomiu i Gliwicach.
- Co miesiąc pracownicy POP-ów załatwiają ponad 20 tys. spraw. Najwięcej klientów dokonuje zakupu biletów, średnio sprzedawanych jest tą drogą prawie 16 tys. biletów - wylicza Anna Koteras, rzeczniczka związku. Najwięcej, bo aż 11 tys. biletów jest jednorazowych.
Około czterech tysięcy klientów miesięcznie zgłasza się do punktów z pytaniami o funkcjonowanie komunikacji, m.in. rozkłady jazdy i trasy autobusów i tramwajów. A sto spośród zgłoszonych spraw dotyczy opłat dodatkowych za jazdę bez ważnego biletu.
W nowej hali katowickiego dworca punkty obsługi klienta od czasu jej otwarcia mają dwie spółki kolejowe: Intercity oraz Koleje Śląskie.
Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?