Krotoszyn - Dodatek motoryzacyjny

Artykuł sponsorowany
Migające kontrolki i uporczywie powracające błędy? Uszkodzony lub zatkany filtr cząstek stałych DPF? Drogi serwis?

Kiedy filtr cząstek stałych zaczyna sprawiać problemy...
Niedrożne, zapchane często wypalające się filtry cząstek stałych poza dyskomfortem kierowcy polegającym na konieczności ciągłego wypalania filtra, wymiany oleju, zwiększonym zużyciu paliwa, a także okresowym utratom mocy i choince lampek na desce rozdzielczej wpływają także niekorzystnie na trwałość silnika w tym turbosprężarki. Wysoka temperatura wypalania w połączeniu z utrudnionym wydostawaniem się spalin z wydechu może wpłynąć na skrócenie żywotności turbosprężarki oraz uszkodzenie silnika. Jednocześnie częste regeneracje powodują że do oleju silnikowego dostaje się olej napędowy rozrzedzając ten pierwszy i zmniejszając ochronę silnika. Przybywający stan oleju na bagnecie oraz wzrost chwilowego spalania oleju napędowego powinien zaalarmować kierowcę i wyczulić go na ten problem.

Metody naprawy
Istnieje kilka sposobów radzenia sobie z nimi, od wypalania, czyszczenia, regeneracji po usuwanie DPF i wyłączenie w komputerze silnika obsługi filtra FAP/DPF. Kompleksowa diagnostyka pozwala określić stan filtra i wybrać najkorzystniejsze rozwiązanie dla każdego przypadku indywidualnie. Ważne jest niejednokrotnie znalezienie przyczyny zwiększonego zadymienia filtra i ustalenie najlepszego, najszybszego i przede wszystkim najtańszego rozwiązania

Czyszczenie
Czyszczenie, wypalanie...tak nazywamy "regeneracje" w trybie serwisowym i przebiegającą przy pomocy specjalistycznych środków chemicznych. Przeprowadza się je w sytuacji gdy filtr DPF jest sprawny a tylko zapełnienie sadzą przekroczyło dopuszczalny poziom. W praktyce tego typu zabiegi przeprowadza się w tylko dosyć świeżych/młodych samochodach z niewielkimi przebiegami, kiedy filtr DPF jest jeszcze w niezłej kondycji a ilość popiołów i osadów jest niewielka. Mogą być różne przyczyny wymagające awaryjnego wypalania/czyszczenia:

-Za dużą ilością przerwanych procesów regeneracji;

-Awarią któregoś z podzespołów;

-Zastosowanie złej jakości paliwa;

-Nieodpowiedni olej silnikowy;

Należy pamiętać o tym, że producenci pojazdów po każdym wypalaniu awaryjnym należy wymienić olej silnikowy, który podczas tego procesu zostaje rozrzedzony przez nieodparowany olej napędowy, który ścieka do miski olejowej.

Usuwanie filtra cząstek stałych
Usuwanie DPF,(filtr cząstek stałych) to wyłączenie dotrysku dodatkowej dawki paliwa, która powoduje podnoszenie się poziomu oleju i uszkodzenia silnika .

Metoda ta uważana jest obecnie za najskuteczniejszy sposób na pozbycie się problemów związanych z FAP/DPF. Pozwala na bezstresową jazdę, bez obawy o to, że awaria (np. turbiny, wtryskiwaczy, czujnika),czy jazda na krótkich odcinkach (np. mieście) ponownie przysporzą nam zmartwień oraz kosztów związanych z FAP/DPF. Usuwanie DPF pozwala również na pozbycie się dodatkowych kosztów (eksploatacyjnych) wynikających z serwisowania filtra np. dolewanie płynu katalitycznego. Rezultatem wykonanej usługi jest zniknięcie wszelkich błędów oraz awaryjnych trybów pracy wynikających z wadliwego działania FAP/DPF. Po usunięciu filtra DPF w samochodzie nie przybywa mocy, jeśli odczuwałeś jej brak to jedynie poczujesz powrót do osiągów seryjnych, nic więcej ponieważ nowy, sprawny DPF nie ogranicza mocy. Są dwie zasadnicze zalety wyłączenia dotrysku:
- mniejsze spalanie
- brak oleju napędowego w oleju silnikowym

I najważniejsze: wyeliminowany filtr już nigdy nie sprawi problemu.

Ekologia
Mniejsze spalanie - mniejsza emisja/km, brak ropy w misce olejowej - rzadsze wymiany oleju czy chwilowo zmniejszone zadymienie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na krotoszyn.naszemiasto.pl Nasze Miasto