Co z budowę drogi, która miała połączyć ulice Bażantów i Szarych Szeregów w Katowicach?
Wraca temat budowy łącznika ulic Bażantów i Szarych Szeregów na południu Katowic. Dokumentacja projektowa nowej drogi jest gotowa od 2015 roku. Z kolei w 2016 roku ogłoszono też przetarg na budowę łącznika. Jednak temat wywoływał sprzeciw mieszkańców, w sprawie głos zabrały również Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska, wątpliwości miało też Samorządowe Kolegium Odwoławcze i w końcu Prokuratura Okręgowa. Realizację projektu ostatecznie wstrzymano. Największe kontrowersje budził wpływ inwestycji na środowisko.
Katowicki magistrat do tematu wrócił na początku 2018 roku. Dopiero wówczas zlecono opracowanie raportu z przeprowadzonej oceny oddziaływania inwestycji na środowisko. Natomiast w lutym 2019 r. raport oddziaływania na środowisko przekazano do Wydziału Kształtowania Środowiska, który prowadzi postępowanie administracyjne w sprawie wydania decyzji środowiskowej.
Budowa drogi łączącej ulice Bażantów i Szarych Szeregów ruszy w 2019 roku?
- Dalsza realizacja przedmiotowej inwestycji jest uzależniona od wydania decyzji środowiskowej. W budżecie Miasta Katowice na rok 2019 zostały zabezpieczone środki finansowe na realizację zadania w tym zakresie – to odpowiedź Bogumiła Sobuli, pierwszego wiceprezydenta Katowic przygotowana na Komisję Transportu Rady Miasta, która odbyła się w lutym.
Przypomnijmy: łącznik drogowy między ulicami Szarych Szeregów i Bażantów miał być obwodnicą dla nowych osiedli mieszkaniowych, budowanych w Kostuchnie.
W 2016 roku, gdy ogłoszono przetarg na budowę, miasto szacowało, że inwestycja pochłonie 17,5 mln zł. Droga miała mieć niespełna 1,5 kilometra długości (1484 metry długości, jezdnia szeroka na 7 metrów).
Pod budowę 1,5 kilometrowej drogi trzeba będzie wyciąć ponad 1600 drzew
Pod budowę drogi - jak wówczas wyliczali przedstawiciele katowickiego magistratu - należy wyciąć ponad 1600 drzew, w tym 1015 starszych niż 20 lat, a także przesiedlić kilkanaście gatunków ptaków i płazów.
Planowana przez Katowice inwestycja od początku budziła spory sprzeciw katowiczan, którzy alarmowali, że droga będzie biegła przez las, a jej realizacja, a potem poprowadzony nią ruch, będzie miał negatywny wpływ na tutejszą przyrodę.
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?