Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Tramwaje z MPK dla Łodzi, Gdańska i Śląska

(gb)
Szkielet tramwaju jest poprawiany i wzmacniany.
Szkielet tramwaju jest poprawiany i wzmacniany. fot. Łukasz Kasprzak
W 2012 roku MPK Łódź zmodernizuje około 20. Wagon 805N, który trafia na ul. Tramwajową i jest od podstaw odnawiany musi mieć ponad 20 lat i przejechanych ponad 700 tys. kilometrów. Zmodernizowany tramwaj powinien jeździć jeszcze przez 15 lat.

Inż. Witold Talar, główny specjalista w Dziale Kontrolingu MPK mówi, że Wagon jest rozbierany do gołej blachy, a nawet bardziej, bo blachę też jest zdejmowana i zostaje sam szkielet W konstrukcji poprawia się geometrię, usuwa rdzę i wycina pogięte lub skorodowane części zastępując nowymi.

Szkielet jest lakierowany farbami podkładowymi i antykorozyjnymi, a potem obijany nowymi arkuszami blachy i laminatami, i znów malowany. W tramwajowych "wózkach" z kolei remontuje się hamulce, silniki i wały napędowe.

Na kolejnych stanowiskach remontowych wagon uzbraja się w instalację elektryczną, obija od wewnątrz panelami, wykładziną, montuje siedzenia, poręcze, oświetlenie, komputery (jeden steruje kasownikami i wyświetlaczami, drugi instalacją elektryczną).

Większość rozwiązań to pomysły opracowane przez inżynierów z Działu Technicznego MPK. Od 2005 r. MPK zmodernizowało już blisko 150 wagonów. Jeżdżą po Łodzi, ale trafiły też do Gdańska i na Śląsk. Nie dorównują wprawdzie nowoczesnym niskopodłogowcom, są jednak kilkanaście razy tańsze i z powodzeniem mogą się poruszać po kiepskich łódzkich torowiskach.

od 12 lat
Wideo

Gazeta Lubuska. Miała 2 promile, rozbiła auto i uciekła

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lodz.naszemiasto.pl Nasze Miasto