Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

E-sport przedmiotem nauki? Czemu nie! W Katowicach powstanie e-sportowa klasa ZDJĘCIA

Justyna Przybytek
Dni otwarte w V LO w Katowicach
Dni otwarte w V LO w Katowicach V LO
Katowickie Liceum Ogólnokształcące im. Bronowieskiego chce od nowego roku szkolnego kształcić młodzież w kierunku e-sportu.

O e-sporcie mają się uczyć uczniowie klasy informatycznej w V Liceum Ogólnokształcącym im. Władysława Broniewskiego.

- Na rynku pracy jest bardzo duży deficyt osób umiejących dobrze programować. Chcemy aby nasz absolwent potrafił tworzyć aplikacje komputerowe, w tym również gry - wyjaśnia Agata Sadowska, nauczycielka z V LO. Jak dodaje uczniowie, oprócz podstawy programowej, będą uczyli się programowania aplikacji komputerowych oraz tworzenia gier. -

Dodatkowo w ramach oferty przedmiotów uzupełniających będziemy kształcić młodych ludzi w zakresie obróbki grafiki 3D, obróbki grafiki rastrowej i wektorowej. Pokażemy także podstawy programowania robotów i sterowników elektronicznych – dodaje. Natomiast w trakcie zajęć pozalekcyjnych młodzież stworzy własne drużyny e-sportowe ibędzie rywalizować między sobą, w ten sposób mają się uczyć współpracy, ale też tworzenia strategii.

Szkoła chce też, dzięki współpracy nawiązanej z uczelniami wyższymi takimi jak: Wyższa Szkoła Techniczna w Katowicach oraz Górnośląska Wyższa Szkoła Handlowa w Katowicach, oferować uczniom zajęcia prowadzone w pracowniach tych uczelni, właśnie z zakresu informatyki, nowoczesnych technologii oraz udział w różnorodnych wykładach z tej dziedziny.

- Planujemy także spotkania z osobami, które na co dzień zajmują się e-sportem, tym bardziej, że Katowice są gospodarzami jednej z największych imprez e-sportowych - IEM, która przyciąga rzesze młodych ludzi z całego świata – dopowiada nauczycielka.

To właśnie odbywające się co roku w Katowicach mistrzostwa Intel Extreme Masters pokazały nam potęgę e-sportu. Według szacunków Intela na świecie jest 1,8 miliarda graczy, co oznacza, że po gry sięga co czwarty mieszkaniec globu. W ciągu dwóch lat przybędzie kolejnych 300 milionów entuzjastów gamingowych rozgrywek, czyli prawie tylu, ilu mieszkańców liczą same Stany Zjednoczone. Coraz większy udział w tym rynku zdobywa również e-sport. Do 2018 roku globalne przychody ze sportu elektronicznego osiągną pułap 765 milionów dolarów.A

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Kto musi dopłacić do podatków?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na katowice.naszemiasto.pl Nasze Miasto