Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Centrum przesiadkowe Ligota: rusza budowa. Od środy utrudnienia WIZUALIZACJE

Justyna Przybytek
Wizualizacje - centrum przesiadkowe Ligota
Wizualizacje - centrum przesiadkowe Ligota Mat. Inwestora
Centrum przesiadkowe Ligota będzie gotowe za rok. Budowa węzła rusza w tym tygodniu. W związku z pracami zmieni się organizacja ruchu w rejonie dworca kolejowego oraz na ulicy Panewnickiej. Jak będzie wyglądał węzeł?

Umowę na realizację centrum przesiadkowego Ligota przedstawiciele Katowic podpisali z firmą Skanska w czerwcu tego roku. Wykonawca ma rok na zakończenie wszystkich prac.

Centrum przesiadkowe Ligota. Budowa zakorkuje Ligotę?

- Jeszcze w tym tygodniu na ulicy Panewnickiej na odcinku od ulicy Zielonogórskiej do ulicy Franciszkańskiej, dla pojazdów poruszających się od ulicy Piotrowickiej w stronę ulicy Franciszkańskiej i Kłodnickiej będzie obowiązywał ruch tylko w jednym kierunku - zapowiada ulicę Franciszkańską - mówi Mateusz Bednarczyk, kierownik budowy z firmy Skanska.

Jak dodaje w przeciwnym kierunku - od ulicy Kłodnickiej - ruch poprowadzony zostanie objazdem przez ulicę Franciszkańską. - Pojazdy chcące dojechać do ulicy Panewnickiej będą kierowane na skrzyżowaniu objazdem na ulicę Grunwaldzką. Ruch do ulicy Piotrowickiej będzie prowadzony na wprost ulicą Franciszkańską - dodaje

Dodatkowo przystanek autobusowy „Ligota dworzec PKP”, na którym zatrzymuje się linia nr 13 (w kierunku do ulicy Piotrowickiej) zostanie przeniesiony na przystanek „Ligota Dom Kultury” przy ulicy Franciszkańskiej. Natomiast postój taksówek sprzed dworca kolejowego zostanie przeniesiony na wydzielone miejsce wzdłuż ulicy Panewnickiej - między skrzyżowaniami z ulicą Grunwaldzką i Świdnicką.

Zmiany w organizacji ruchu będą obowiązywały w pierwszym etapie realizowanych prac, czyli planowo do końca roku.

- Następnie prace zostaną przeniesione na drugą połowę ulicy Panewnickiej - zapowiadają budowlańcy.

Jak będzie wyglądało centrum przesiadkowe Ligota?

Budowa węzła, choć prawdopodobnie znacząco zwiększy korki w Ligocie, nie będzie spektakularna, bo też projekt tego centrum przesiadkowego jest dość skromny. Węzeł ma umożliwić przesiadkę z samochodu na pociąg, albo autobus.

W ramach inwestycji naprzeciw dworca kolejowego powstanie parking naziemny ze 110 miejscami. Tuż obok będzie strefa obsługi podróżnych wraz z zadaszonymi peronami autobusowymi oraz miejscami oczekiwania. Do dyspozycji mieszkańców oddana będzie też strefa Kiss&Ride, z przeznaczeniem dla krótkotrwałego postoju do ok. 3 min. Inwestycja zakłada też budowę parkingu dla rowerów i miejsc postojowych dla taksówek.

Centrum przesiadkowe Ligota zostanie otwarte w przyszłym roku. Koszt jego budowy to ponad 9,1 mln zł.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na katowice.naszemiasto.pl Nasze Miasto