Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Budowa węzła przesiadkowego Zawodzie. Od poniedziałku pętla bez tramwajów WIZUALIZACJE

Justyna Przybytek
Węzeł przesiadkowy Zawodzie
Węzeł przesiadkowy Zawodzie UM Katowice
Od poniedziałku tramwaje będą omijać pętlę tramwajową w Zawodziu. Zmiana w organizacji ruchu w tym rejonie związana jest z budową węzła przesiadkowego Zawodzie. Budowa ma kosztować 66,4 mln zł i potrwa 22 miesiące.

Prace przygotowawcze do budowy węzła przesiadkowego Zawodzie rozpoczęły się w grudniu.

- Wykonawca (konsorcjum firm ZUE S.A i Unibep S.A) przystąpił do inwentaryzacji, która obejmuje przegląd elewacji zewnętrznych oraz cześć wnętrz na budynkach: 1 Maja 158-158A, Łączna 2-4 oraz 1 Maja 162A. Dodatkowo rozpoczęła się inwentaryzacja mieszkań. W tym tygodniu inwentaryzowane będą mieszkania oraz budynki gospodarcze z adresu ul. Łączna nr dz. 210/5 – zapowiadają urzędnicy z Biura Prasowego Katowic.

Jednocześnie wykonawca lada dzień przystąpi do badań geologicznych, których przeprowadzenie jest konieczne przed rozpoczęciem zasadniczych prac budowlanych. Właśnie w związku z tymi badaniami od poniedziałku (22 stycznia) zmieni się organizacja ruchu tramwajowego w rejonie pętli.

- W pierwszym etapie wykonawca musi przeprowadzić dogłębne badania gruntu na terenie dzisiejszej pętli tramwajowej, co wiąże się m.in. z wykonaniem odwiertów. Następnie przewidziane są prace przy stabilizacji tego terenu. W związku z tym zmieni się organizacja ruchu części tramwajów – na razie bez wprowadzania zmian w organizacji ruchu dotyczące autobusów i kierowców samochodów – zapewnia Ewa Lipka, rzecznik prasowy Urzędu Miasta w Katowicach.

Zmiany w organizacji ruchu będą dotyczyły linii tramwajowych nr 7 i 36 oraz wybranych kursów na liniach 14, 15, 20 i 33, które zostaną skierowane do zajezdni tramwajowej w Zawodziu. Tym samym jadąc w kierunku centrum Katowic tramwaje będą obsługiwać przystanek „Zawodzie Pętla” zlokalizowany bezpośrednio przy ul. 1 Maja (obecnie obsługiwany przez m.in. linie tramwajowe nr: 14, 15 i 20).

– To w sumie niewielka zmiana, dotycząca przede wszystkim pasażerów, którzy rozpoczynają podróż linią 7 lub 36 na pętli Zawodzie, bo będą do tramwaju wsiadać na innym peronie. Zauważą ją także pasażerowie pojedynczych kursów linii jadących od strony Szopienic a kończących się dotąd na pętli, gdyż będą musieli wysiąść z wagonu jakieś 200 metrów wcześniej i przy przesiadce np. na autobus przejść ten krótki odcinek do przystanku autobusowego pieszo – mówi Andrzej Zowada rzecznik spółki Tramwaje Śląskie.

Przypomnijmy, że węzeł przesiadkowy Zawodzie ma być gotowy w czwartym kwartale 2019 roku. W ramach inwestycji powstanie budynek dworca o powierzchni 365 m kw., który pomieści zaplecze socjalne dla kierowców i motorniczych, kiosk, punkt sprzedaży biletów i toalety, obok będą dwa parkingi naziemne dla 275 samochodów, wiaty dla 36 rowerów, wiaty peronowe, miejsca postojowe dla autobusów i punkty postoju Kiss&Ride.

Łącznie w Katowicach w najbliższych latach planowanych jest aż osiem węzłów przesiadkowych, cztery z nich – Zawodzie, Brynów, Sądowa, Ligota - powstaną w ciągu najbliższych dwóch lat.

Jako pierwszy - już w połowie tego roku - gotowy będzie węzeł przesiadkowy w Ligocie. Natomiast w przypadku węzła w Brynowie – kilka dni temu przekazano teren budowy wykonawcy, czyli konsorcjum firm którego liderem jest Warbud. Inwestycja ta zostanie zakończona w trzecim kwartale 2019 roku.

Na budowę węzła przy ulicy Sądowej wciąż trwa procedura przetargowa, w której ofertę złożyły cztery firmy

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na katowice.naszemiasto.pl Nasze Miasto