Modernizacja wszystkich czterech peronów i przejść podziemnych kosztuje ok. 70 mln zł. Remont pierwszego rozpoczął się w grudniu 2010 i trwał sześć miesięcy dłużej niż zakładano, czyli prawie rok. Wówczas robotnicy podczas budowy kolektora odwadniającego peron, natknęli się pod nim na fundamenty starych kamienic.
Po peronie drugim nie ma już śladu, jest za to głęboki wykop, w którym robotnicy budują nowe odwodnienie.
- Ze względu na pogodę, prace prowadzone są obecnie w zamkniętych tunelach - wyjaśnia Jacek Karniewski, rzecznik śląskiego oddziału PLK. Modernizacja zakłada wymianę podkładów, rozjazdów i w końcu torów. Po przebudowie peron drugi będzie wyglądał tak samo jak pierwszy. Część dla pasażerów zostanie wyłożona betonową kostką, staną też na niej wiaty, podobne do tych na przystankach autobusowych i tramwajowych. W dalszej kolejności wyłączane i modernizowane będą perony trzeci i czwarty. - Chcemy całą inwestycję zamknąć do końca przyszłego roku - zapowiada Karniewski.
Dopiero w ostatnim etapie inwestycji, gdy przebudowane będą wszystkie perony, nad każdym z nich ma być budowana wiata o długości 160 metrów. Docelowo cztery wiaty zostaną połączone w jedną.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?