Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Budowa dróg wokół CP "Sądowa" wchodzi w nowy etap. Sądowa znów będzie otwarta dla ruchu ZDJĘCIA

Justyna Przybytek - Pawlik
Budowa Centrum Przesiadkowego "Sądowa" w Katowicach
Budowa Centrum Przesiadkowego "Sądowa" w Katowicach LOTA
Budowa Centrum Przesiadkowego „Sądowa” wchodzi w nowy etap. W poniedziałek, 10 czerwca, rusza kolejna faza prac związanych z przebudową układu drogowego wokół CP. Tego dnia zmieni się organizacja ruchu w tym rejonie. Otwarta dla ruchu zostanie Sądowa, natomiast ulica Goeppert – Meyer pozostanie zwężona do jednego pasa ruchu w każdym kierunku, tyle że na odcinku od Sobieskiego do Gliwickiej.

Budowa Centrum Przesiadkowego „Sądowa” trwa od ubiegłego roku. Równolegle prowadzone są prace związane z realizacją CP oraz budową układu drogowego wokół.

Goeppert-Meyer nadal zwężona, ale Sądowa zostanie otwarta

Kolejny etap robót drogowych rozpocznie się 10 czerwca. Tego dnia otwarta dla ruchu zostanie ulica Sądowa, na której drogowcy wylali już nowy asfalt. Zwężona pozostanie natomiast Goeppert-Meyer, tyle że na innym niż w ostatnich tygodniach fragmencie: na odcinku od skrzyżowania z ul. Sobieskiego do skrzyżowania z ul. Gliwicką ruch będzie się odbywał jednym pasem w każdym kierunku (wcześniej zwężka była na odcinku od Sądowej do Sobieskiego).

Dalej, od skrzyżowania z Sobieskiego aż do skrzyżowania z Mikołowską ruch będzie odbywał się tak jak przed przebudową, czyli dwoma pasami ruchu w stronę centrum, a jednym do Gliwickiej i DTŚ.

Zmiany w ruchu od 10 czerwca

  • Sądowa na odcinku od placu Wolności do Goeppert – Meyer zostanie otwarta dla ruchu
  • Goeppert – Meyer na odcinku od Sobieskiego do skrzyżowania z Mikołowską znów ma trzy pasy ruchu
  • Goeppert – Meyer zwężona do jednego pasa ruchu w każdym kierunku zostanie na fragmencie od Sobieskiego do Gliwickiej

- W związku z powyższym, na wlocie ul. Grundmanna do skrzyżowania z ulicami Gliwicką i Goeppert-Mayer zostanie zmieniona Tymczasowa Organizacja Ruchu w zakresie wyłączenia relacji jazdy na wprost z lewego pasa ruchu – zapowiada Ewa Lipka, rzecznik prasowy urzędu miasta Katowice.

- Kolejne zmiany w organizacji ruchu w rejonie Centrum Przesiadkowego "Sądowa: zostaną wprowadzone w wakacje - dodają przedstawiciele katowickiego magistratu

Centrum Przesiadkowe "Sądowa" będzie nowym dworcem autobusowy Katowic

Równolegle do robót drogowych trwają intensywne prace na budowie Centrum Przesiadkowego „Sądowa”.

- Zakończono montaż konstrukcji stalowej wiaty peronowej oraz trwają prace związane z montażem paneli dachowych podświetlanych listwami LED. W Budynku Obsługi Podróżnych wykonywane są prace wykończeniowe jak również prowadzone są prace związane z montażem urządzeń dolnego źródła ciepła – podsumowuje Łukasz Majchrowski, kierownik budowy z firmy Budimex SA.

Przypomnijmy, że Centrum Przesiadkowe „Sądowa” będzie nowym dworcem autobusowym Katowic. Ma obsługiwać autobusy dalekobieżne zarówno krajowe, jak i międzynarodowe.

- Będzie to alternatywa dla przewoźników oraz pasażerów obecnie korzystających z prywatnego dworca przy ulicy Piotra Skargi – dodają urzędnicy.

Przy CP "Sądowa" powstał niewielki budynek obsługi podróżnych oraz parking

Na CP Sądowa składać będzie się budynek obsługi podróżnych, w którym na parterze znajdzie się poczekalnia dla połączeń lokalnych, a na piętrze – dla połączeń międzynarodowych.

W budynku będą toaleta i przechowalnia bagażu, ale także kiosk, bar, kasa z biletami na połączenia międzynarodowe. Będzie tu również miejsce na dyspozytornię, pomieszczenia dla kierowców autobusów dalekobieżnych oraz dedykowane im sanitariaty.

Na terenie węzła przesiadkowego zaplanowano też wiatę rowerową oraz parking dla około 50 samochodów, w pozostałej części parkingu będą miejsca postojowe dla autobusów komunikacji miejskiej, tzw. miejsca odstawne.

Termin zakończenia budowy CP „Sądowa” zaplanowano na koniec 2019 roku. Wykonawcą inwestycji jest firma Budimex z Warszawy, a kontrakt na realizację to 57 mln zł (w tym dofinansowanie wynosi ponad 30 mln zł).

Tak ma wyglądać Centrum Przesiadkowe Sądowa

W Katowicach trwa budowa trzech centrów przesiadkowych

Dodajmy, że Centrum przesiadkowe „Sądowa” powstaje między ulicami Sądową a Goeppert – Mayer, przed skrzyżowaniem Mikołowska – Matejki – Słowackiego i kilkaset metrów przed wjazdem do tunelu pod Galerią Katowicką. Węzeł jest jednym z trzech centrów przesiadkowych budowanych aktualnie w Katowicach.

Budowa dwóch kolejnych trwa w Zawodziu oraz w Brynowie (natomiast w ubiegłym roku otwarto CP „Ligota”). Oba powstają na terenie dawnych pętli tramwajowych. Oba mają zostać ukończone dopiero w przyszłym roku.

Centrum Przesiadkowe „Zawodzie” będzie jednym z największych węzłów przesiadkowych w Katowicach, a jego budowa kosztuje 83 mln zł. Węzeł powstaje w rejonie ulic Bagienna, Krakowska, Łączna i 1 Maja. Tylko nieco mniejsze będzie CP "Brynów", które kosztuje 62,9 mln zł, a powstaje u zbiegu ulic Jankego, Rzepakowej, Kłodnickiej i Kościuszki.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Powrót reprezentacji z Walii. Okęcie i kibice

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na katowice.naszemiasto.pl Nasze Miasto