MKTG NaM - pasek na kartach artykułów

Remont dworca PKP od lipca

Dorota Niećko
Słynne kielichy trzeba rozebrać. Będą nowe, podobne do obecnych
Słynne kielichy trzeba rozebrać. Będą nowe, podobne do obecnych fot. Arkadiusz Gola.
O d 1 lipca czeka nas prawdziwa rewolucja na dworcu kolejowym. Tego dnia ze swoimi remontami ruszają zarówno Polskie Linie Kolejowe, jak i firma Neinver. A to oznacza, że kłopoty będą mieć i pasażerowie kolei, i komunikacji miejskiej, i piesi oraz mieszkańcy okolicznych kamienic. - Taka operacja zawsze jest kłopotem, a tymczasowy dworzec - zawsze mniej wygodny - przyznaje Michał Wrzosek, rzecznik PKP. I na pocieszenie zdradza, że był pomysł, aby na czas remontu... dworzec zupełnie wyłączyć z użytkowania.

Tak się jednak nie stanie, choć prawdopodobnie niektóre pociągi Intercity i tak ominą dworzec główny i zatrzymają się w Załężu lub Zawodziu. A dla pasażerów korzystających z lokalnych połączeń kolejowych mamy jedną radę: jeśli możecie, wsiadajcie na stacjach w Brynowie, Zawodziu, Załężu, Ligocie. Bo znalezienie peronu na dworcu głównym będzie nie lada wyczynem. Podobnie jak znalezienie kasy.

Co się zmieni na czas remontu? Neinver , który wybuduje galerię handlową, 1 lipca zamyka północną część dworca, z pl. Szewczyka przestają odjeżdżać autobusy, zamknięta zostanie ul. Dworcowa (od Słowackiego do Pocztowej). Przystanki autobusowe będą na okolicznych ulicach, na dodatek będą zmieniały lokalizację co jakiś czas. Kierowcy lepiej niech omijają centrum miasta, bo nie dość, że będą musieli objechać Dworcową, to na dodatek placem budowy może stać się także al. Korfantego (od niej władze miasta chcą zacząć przebudowę śródmieścia). Plac Szewczyka zamieni się w wielki plac budowy na ponad dwa lata. Powstanie tu głęboki na 15 m wykop, w którym mają schować się i przystanek autobusowy, i ul. Dworcowa. Zniknie estakada. Wejść na dworzec będzie można tylko z jego południowej strony, czyli od placu Oddziałów Młodzieży Powstańczej, a i to nie bez kłopotów. PLK będą po kolei wyłączać z ruchu perony, żeby je remontować, więc czeka nas zamieszanie z szukaniem pociągu. Będziemy zdani na megafony, umieszczone i przy pl. OMP, i ul. Konopnickiej. Te pociągi, które zaczynały bieg w Katowicach, będą ruszać z innych stacji, a tutaj tylko zatrzymają się na kilka minut. Na czas remontu podróżni mają mieć do dyspozycji więcej kas (20) i toalet (28) w tzw. dworcu tymczasowym, który trzeba będzie zbudować przy pl. OMP. Z dworca znikną sklepy i kioski (zostaną góra dwa). Pojawi się za to podjazd dla niepełnosprawnych. Rozebrane zostaną kielichy i zbudowane nowe. Swoją część remontu kolej chce skończyć do 2013 r., Neinver w 2012.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Inflacja będzie rosnąć, nawet do 6 proc.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na katowice.naszemiasto.pl Nasze Miasto