Na nowy tabor, przynajmniej na razie, nie ma szans. - Niskopodłogowe tramwaje obsługują trasę linii nr 6. Właśnie z takim przeznaczeniem były kupione - twierdzi Szczepan Wodniok, dyrektor inwestycyjny w spółce Tramwaje Śląskie.
Władze spółki chcą pozyskać pieniądze na nowe tramwaje z funduszy unijnych. Aplikować o kasę będą w lutym 2010 r. Chodzi o ok. 580 mln zł. Część tych pieniędzy ma zostać zainwestowana w katowickie torowiska. W planach jest dobudowa drugiego toru w Brynowie (od pętli) i Śródmieściu (do wiaduktu przy kinoteatrze Rialto), podobne prace mają zostać wykonane na trasie linii 15 - drugi tor ma powstać na odcinku między Katowicami i Sosnowcem. Będzie też przebudowa torów na ul. 3 Maja oraz to wokół placu Wolności. W Szopienicach modernizowane będą tory na ul. Obrońców Westerplatte.
Przebudowa torów od Rynku do pętli w Zawodziu ruszyła w marcu tego roku. Koszty prac to około 25 mln złotych. Za te pieniądze przebudowano ok. sześć kilometrów torów (po trzy kilometry w obie strony) oraz postawiono 14 nowych wiat przystankowych (w sumie na trasie wiat jest 16). Ale w przyszłym roku ulica 1 Maja ponownie zostanie rozkopana. Przebudowę i poszerzenie jezdni planuje katowicki magistrat.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?