Wybierz region

Wybierz miasto

    Od dziś ulica Sokolska jest nieprzejezdna

    Autor: (pg), (ic)

    2005-05-27, Aktualizacja: 2005-05-27 11:05 źródło: Dziennik Zachodni

    Dzisiaj rozpoczyna się wyburzanie wiaduktu na skrzyżowaniu ulic Sokolskiej i Chorzowskiej. Budowa nowego zajmie drogowcom pół roku. – Wstrzymanie ruchu w rejonie wiaduktu nastąpi około godziny 6 – ...

    Dzisiaj rozpoczyna się wyburzanie wiaduktu na skrzyżowaniu ulic Sokolskiej i Chorzowskiej. Budowa nowego zajmie drogowcom pół roku.

    – Wstrzymanie ruchu w rejonie wiaduktu nastąpi około godziny 6 – zapowiada nadzorujący prace inżynier Bronisław Rduch ze spółki Drogowa Trasa Średnicowa w Katowicach.
    Wyburzanie wiaduktu rozpocznie się od demontażu barier wzdłuż jezdni i rozcinania asfaltu.

    Prowadzona z użyciem buldożerów rozbiórka konstrukcji planowana jest na trzy dni. W tym czasie kierowcy jadący ul. Chorzowską od strony Sosnowca będą musieli korzystać z objazdów. Samochody jadące w kierunku Ronda będą z kolei kierowane na nowowybudowaną jezdnię równoległą do ul. Chorzowskiej. Przejazd ul. Sokolską będzie niemożliwy.




    Od dziś ulica Sokolska jest nieprzejezdna, a kierowców czeka...

    Droga przez mękę

    Dzisiaj około godz. 5 miało rozpocząć się burzenie wiaduktu w ciągu ul. Sokolskiej. Potężne maszyny hydrauliczne przez trzy dni będą rozbierać stary obiekt, a przez pół roku ma powstać zupełnie nowy wiadukt. Będzie szerszy, dłuższy i wygodniejszy dla kierowców. Podobnie jak cała powstająca Drogowa Trasa Średnicowa, której wiadukt na ul. Sokolskiej jest częścią. Zanim to nastąpi kierowców czeka w centrum miasta prawdziwa droga przez mękę.

    Najgorsze będą trzy dni długiego weekendu. Rozbiórka wiaduktu przechodzącego nad Chorzowską spowoduje, że niemożliwym stanie się przejazd nitką tej ulicy prowadzącą do Chorzowa na odcinku od Ronda do węzła Stęślickiego-Grundmanna.

    Objazdy, objazdy

    – Dla ruchu kołowego przygotowano objazdy. Kierowcy będą musieli kierować się na Chorzów skręcając na Rondzie w al. Korfantego. Następnie trzeba wjechać w Misjonarzy Oblatów, potem drogą Stęślickiego i dopiero z niej na Chorzowską. Można korzystać także z drugiej trasy. Z placu Wolności w Gliwicką, a z Gliwickiej na Grundmanna i na Chorzowską – doradza Bronisław Rduch, kierownik kontraktu z ramienia Drogowej Trasy Średnicowej. – Kiedy skończymy rozbiórkę starego wiaduktu ruch w kierunku Chorzowa wróci na starą trasę na około dwa miesiące. Potem znowu go przełożymy. Tym razem na równoległą do Chorzowskiej drogę serwisową Średnicówki – mówi.

    Weekend po Bożym Ciele został celowo wybrany jako czas na przeprowadzenie rozbiórki wiaduktu – inwestorzy liczą na to, że wielu ludzi korzystając z kilku dni wolnych wyjedzie z miasta.

    Korki na dłużej

    Problem jednak nie zniknie po trzech dniach. Przez kilka miesięcy trzeba będzie tkwić w korkach. Zwłaszcza drogi łączące północ i południe Katowic mogą być nieprzejezdne. Objazdy się nie zmienią. Dojdzie jeszcze jednak jedna możliwość przejazdu z południa na północ – przez skrzyżowanie alei Roździeńskiego z ul. Uniwersytecką i Olimpijską.

    – Pojawią się w tym miejscu światła sygnalizacji drogowej. W ten sposób będzie możliwe w miarę płynne przecięcie Roździeńskiego. Liczymy że otwarcie tego połączenia pozwoli nieco zmniejszyć tłok na Korfantego i Grundmanna-Stęślickiego – mówi Rduch.

    Kierowcy jadący tranzytem powinni omijać centrum. Polecany objazd centrum prowadzi przez Murckowską i al. Górnośląską, którą powinno się dojechać aż do ul. Bocheńskiego, a z niej na Chorzowską.

    Tablice informujące o objazdach zostały już wcześniej zainstalowane. Dziś, przed rozpoczęciem akcji przebudowy wiaduktu zostały pozbawione maskujących taśm.

    Kładka dla pieszych

    Na rozbiórce wiaduktu nie ucierpią piesi. Tuż obok starego wiaduktu wybudowana została kładka, dzięki której dostanie się na Koszutkę nie wymaga wydłużonego spaceru. Pieszych na kładkę będą wpuszczać światła sygnalizacji drogowej.
    Wielkie zmiany czekają też pasażerów komunikacji miejskiej. Autobusy przez pół roku będą jeździły objazdami, a część linii zostanie skrócona.

    – Pasażerom polecamy korzystanie z tramwajów. Będą kursować tak jak zwykle. Niestety z autobusów trzeba będzie się w niektórych przypadkach przesiadać. Punkt przesiadkowy został zorganizowany na pętli Słonecznej. Bilety skasowane w autobusach o skróconych trasach zachowują ważność po przesiadce do tramwajów – informuje Marek Klimek, rzecznik prasowy Komunikacyjnego Związku Komunalnego GOP.

    Rozkopane całe miasto

    Śródmieście przypomina jeden wielki plac budowy. Najgorzej jest w ścisłym centrum – do końca 2006 roku na ul. Warszawskiej i w Rynku ma zostać przebudowana kanalizacja. W tej chwili robotnicy drążą kanały pod południową nitką Warszawskiej. Zamknięto odcinek tej drogi pomiędzy ulicą Starowiejską a skrzyżowaniem Francuska-Warszawska. Samochody skierowano objazdem ulicami Stanisława, Mariacką i Francuską, z której powraca się na Warszawską w kierunku na Mysłowice. Pod koniec czerwca będzie jeszcze gorzej. Wtedy konieczne będzie zamknięcie dla ruchu skrzyżowania Francuskiej z Warszawską, bo powstać ma tam kolektor ściekowy.

    Nie lepiej jest na ul. Wojewódzkiej. Tam prace przy wymianie rur wykonuje Rejonowe Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji z Katowic. Oczywiście jeden z pasów drogowych został wyłączony z ruchu (od Francuskiej do Damrota). Prace RPWiK mają się niebawem skończyć, ale wtedy na ulicę wchodzą fachowcy z Miejskiego zarządu Ulic i Mostów, którzy mają ją wyremontować. Miejsc, gdzie kierowcy napotkają mniejsze lub większe utrudnienia jest wiele. Radykalna poprawa sytuacji nastąpi dopiero pod koniec 2006 roku. Plany zakładają ukończenie do tego czasu Drogowej Trasy Średnicowej, ma także zostać skończona przebudowa kanalizacji w śródmieściu.

    Sonda

    Czy uważasz, że właściciele i administratorzy budynków, ktorzy nie odśnieżaja chodników wzdłuż swoich posesji powinni płacić wysokie kary?

    • Zdecydowanie tak (69%)
    • Nie, chodniki to nie ich problem (23%)
    • Nie mam na ten temat zdania (7%)